Ogiltigt spel-ID: 395651
Eagles ska inte besväras av Panthers i nuläget. Nicki är out efter skada i helgen i polska ligan och vill vara i good shape till kommande helgs GP så står över här. In plockar de Richardson som gäst. Eagles ser väldigt mycket starkare ut på reserven där de har Woodward som själv kan göra väldigt mycket för laget från den positionen ikväll. Flertalet bookies har denna runt -14.5 och det är ungefär där jag känner att korrekt spread är.
Ogiltigt spel-ID: 395654
Britten gjorde en väldigt bra insats i helgens polska ligamatch medans Bjerre fortsätter vara äckligt oduglig med sina 5 poäng där. Senaste matchen i Elite League såg han otroligt enformig ut, tog bara 5 poäng då också. Detta är dessutom en bana som inte passat honom tidigare så väljer att backa upp Bomber här, han ska vara minst 2-3 poäng vassare ikväll.
Kan komma något mer, återkommer isåfall.
ED:
Ogiltigt spel-ID: 395687
Båda på reservposition ikväll, Gafurov har sänkt sitt snitt så pass mycket att det är möjligt och jag tror det kan passa honom med lite "enklare" motstånd. Dessutom är Holder out ikväll pga illamående för Pirates så det är R/R för honom. Wells tycker jag håller ok klass, men han har på sista tiden kört över sin förmåga och det lär när som komma en plump. Båda kör antagligen lika många heat ikväll och då ska Gafurov absolut kunna fixa oavgjort i denna H2H. Har denna som en 50/50-situation.