Enorm otur igår på McHale som hade 5-0 i avgörande set samt 2 matchbollar. Errani vänder hela tjofräset till 9-7 och grusade även mitt hcp.
Igår svor jag på att inte fortätta med dagboken då den verkar ha jinxat mig ordentligt. Men det var igår. Skam den som ger sig..
Ogiltigt spel-ID: 396144
Sloane Stephens är en tjej som jag tror kan gå riktigt långt i karriären. Premiär i Franska för henne och möter här Baltacha som aldrig tagit sig längre än just 1a omgången. Nu spelar de på bana 6 och det lär ta bort pressen lite från Stephens.
Detta tar jag i en dubbel med en av mina favoritspelare Cibulkova som jag hoppas kunna köra över King som tydligen fortfarande har motivationsproblem.
Ogiltigt spel-ID: 396132
Jag gillar verkligen Gajdosova men här spelar jag Razzano som nyligen miste sin fästman och gör här en känslomässig match på självaste Court Phillipe Chartier med ett enormt publikstöd. Gajdosova har ju också mist sin man, men då genom en bråkig skilsmässa.
1-1 i h2h och båda tillställningarna har varit jämna. Kan Razzano klara av det känslomässiga och resa sig ytterligare med publiken bakom sig borde hon ta +4,5 utan problem men det är klart en liten chansning.
Ogiltigt spel-ID: 396149
Här säger jag bara välkommen tillbaka Kim. Hon slog Yakimova tidigare i år just under sin skadeperiod med 6-1, 6-1. Det enda som kan förstöra detta spelet är om Clijsters tar det riktigt lugnt för att inte riskera sin skada. Är hon på spelhumör lär detta bli ytterligare en uppvisning. 2-0 ger ett uselt odds så jag testar med -6,5 här.
Sen funderar jag på Johanna idag mot Ivanovic. Ivanovic dras med en skada och har inte kunnat träna med racket inför Roland Garros. Ivanovic är ju känd för att kunna ta första med 6-0 för att sedan förlora lika stort. Hon är mentalt hopplös just nu medans Johanna är en riktig fighter. +5,5 på Johanna känns lockande.