Har varit ruskigt inaktiv här på senaste tid och kommer nog vara så sommaren ut. Jag följer travloppen dagligen men inte riktigt lika aktivt, har kastat ut allt vad internet heter ur hemmet så man får lite mer gjort i övrigt.
Några tidiga fina odds från bet365 inför helgens fina tävlingar:
Lördag
Elliot Hall Vinnare 12.00
-Läser på intervjun på ATG.se att Ludde planerar första barfota. Fungerar han på den balansen och det ger önskad effekt har jag svårt att se honom förlora, grymt spelvärt! Cash Is Fun Zaz i samma lopp ser ut att bli en av favoriterna. Konstigt tycker jag, han är alldeles för känslig vid tempoväxlingar vilket ger konkurrenterna stora fördelar.
Söndag
Rapide Lebel/Wishing Stone 1.60
-Har inte mycket mer på fötterna än deras statistik och senaste starter i norden men jag tycker det räcker för att motivera ett spel här. RL höll ruskigt bra på Bjerke sett till det hårda lopp han gavs av kusken. WS har i sina två starter visserligen vunnit, men skillnaden i klass på motstånd är ju väldigt stor och han har vunnit pliktskyldigast efter två ganska smöriga resor.
Rakas/Prince Tagg 1.60
-Rakas tar hem detta på startsnabbhet och klass. När det gäller det förstnämnda är skillnaden väldigt stor och det väger tungt i alla högklassig sprinterlopp. Jag kan egentligen stanna där för att motivera spelet. Om vi fortsätter till det andra ändå så är det lite svårare att bedöma skillnaden, men den rena hårdheten som Rakas fått på sin långa resa genom silver och nu i guld borde tala till hans fördel. PT har i princip bara mött årskamrater hittills varav några iofs har varit riktigt klassiga (Joke Face t ex), men fälten kan ju vara lite vattniga i årgångsloppen så det blir inte härdat på riktigt samma sätt.
Jag kör andelsspel nu på lördag när det är jackpot. Vill någon hänga med på det så går det bra att skicka ett PM till mig. I runda slängar är upplägget följande:
-Vi kör V75 enbart när det är jackpotomgångar (V7 eller V75 beror lite på hur omgången ser ut).
-Andelsinsatsen är 300kr (ingen minsta gräns för hur många veckor man måste vara med eller så)
-Jag tar 3% av vinsterna för administration och konstruktion.
-Brukar vara runt 5-10 andelsägare
Ikväll på Valla känner jag starkt för Retract som bank i V64-avslutningen! Obesegrad med Örjan och planerat vilsam resa i comebacken senast. Kika på sista 300 vid segern 19/11, som han mysåker!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|