Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-25, 16:36   #476
Overkill

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

2011-05-25 Kings Lynn - Coventry (Elite League)

Datum: 2011-05-25
Tid: 20:30
Sport: Speedway
Land: England
Liga: Elite League
Match: Kings Lynn - Coventry
Period: Match

Spel: Coventry +8.5
Insats: 4.00
Odds: 1.750
Bolag: Unibet

Motivering:
Ikväll gör Sajfutdinov sin debut för Coventry när de gästar King's Lynn, något som bookies inte räknat med är senaste infon som jag precis fått confirmed via säkra källor.

Först var det sagt att Coventry skulle köra R/R för Pawlicki som har tävling i Polen idag. Nu är det så att Larsen fastnat på flygplatsen i DK och inte kommer loss, således blir det R/R för dansken istället och in med Batchelor som gästförare för frånvarande Pawlicki. Detta stärker laget ytterligare och jämnar ut matchen någorlunda.

Unibet har satt ATS med Larsen i laguppställningen och R/R för Pawlicki, de lär justera linan inom en snar framtid IMO.

King's Lynn har Bjerre och Iversen, och båda verkar ha hittat tillbaka till formen iaf om man ska se till senaste insatserna eller så var det bara ett tillfälligt ryck av framförallt Bjerre. Om man ska väga reserverna mot varann så tycker jag att Coventry har det starkare paret.

Något som också kan tala för en jämn match är att överlag har de flesta förarna erfarenhet av kvällens bana, alla i Coventry förutom då Sajfutdinov som för första gången kör i UK. Tror inte han kommer ha några speciella problem, de flesta banorna bör passa hans körstil och blir inte förvånad om han kliver fram redan ikväll med +10 poäng.

Nä, en poäng (förlust med max 6 poäng) tycker jag allt att Coventry ska mäkta med ikväll med rådande förutsättningar.

4u investeras här!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+15), jonas326 (+2)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat