Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-26, 11:19   #20
Persa

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jackee Visa inlägg
Jag sitter själv och pysslar med att få till en bra formel för över/under. Har lyckats fått en som fungerar hyfsat bra utan att jag väljer bort några spel. Hade 58% vinster av 100 spel i första iterationen. Nu i andra är jag uppe i 63% vinster på 44 matcher.

Min formel är i stora hela att jag tar mål för senaste X matcherna för lag Y och summerar de med lag Z:as X senaste matcher. Därefter tar jag inbördes statistik för lag Y och Z. Därefter har jag värderat hur viktiga respektive summering är och vips så får jag ut ett förväntat antal mål.

Kommer nog att göra formeln lite mer invecklad till sommaren då allt pluggande är över. Är dock relativt nöjd just nu med hur många matcher rätt den plockar med tanke på att jag inte väljer bort några matcher.
Posta den här i tråden när du väl har fått till en bra formel. Kan vara bra att användas tillsammans med den Pacman skrev.

Har även kollat upp lite hur soccerway hanterar sin data och deras webbisda verkar vara en djungel. Måste gräva in mig i deras javascript-system för att få fram totalt antal hemma- och bortamål.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat