Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-27, 23:27   #17
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Håller med om att Rapide Lebel borde ha bra chans i elitloppet (barfota och lätt försökslopp) och att Iceland är chanslös (barfota/stängd huva eller inte).

Inför lördagens omgång förundras jag över strecken på Chimallen 49%. Om det vore ett vanligt försök så KANSKE jag skulle köpt det men nu är det minst 8 riktigt bra silverhästar att runda från bakspår.

Mina "drag" inför morgondagen är Bachelors Dream (kanonskalle, lätt motstånd senast men kan klå dessa också den hårda vägen) 5% och Elliot Hall (bra potential i barfota-effekten) 8%. Totti T 10% tror jag också en del på, varför är han så illa lågt rankad?

Angående fransyskan så vet jag av erfarenhet att man ska sila AL:s snack, förmodligen monumentalt överstreckad på 30%. Sågar även Muscles Spirit i fjärde, bara en vecka sedan senaste V7-loppet ger ingen vinst i finalen.

Staro Dixieland är märkligt lågstreckad, jag minns Eriks lovord för den här sedan tidigare i karriären och han borde ha minst lika bra chans som Orali, även om den imponerat hela året.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat