Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-29, 09:31   #22
criba

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 554
Standard

Blir tidig inlämning pga strul fram till start. Verkar ju bli en del regn vilket är riktigt kul för liret om banan skulle bli knepig men tråkigt för er som tänkt besöka Valla. Får njuta av sporten senare idag framför TVn. En liten chansrad bara för att delta:

1) Spik Brioni som det låter riktigt påställt på med barfota och helstängt redan i försöket. De andra verkar spara på extrakrutet till finalen. Dessutom går han bra på blött underlag vilket det kanske blir.

2) 2,3,7. Osäker på hur jänkarn fixar Solvallas dyngbana om det skulle bli så. Tar fakstiskt med Iceland trots att jag inte ville se honom i loppet. Ojämn häst som ju ändå går bäst med Örjan och nu lär det åtminstone köras för seger(barfota+helstängt), Lisa America verkar starkt på gång och har ju gjort otroliga insatser på Valla.

3) Utgång1:4,6 B:2,10,11 Normalt gör Moe Brage (spets) och Lotusen(barfota och bäst) upp här men tar med några stänkare som B-hästar. Varmbloden från Finland är alltid svåra att sätta in och 2:an kan absolut röra på sig jätteskräll. 10 Stamping gynnas av strykningen och var nära Lotusen från dödens för några starter sedan, 1% är för lite. 11 Faksen JR slipper nu äntligen skorna igen och dessutom Erik i sulkyn som har hyllat hästen tidigare. Slog Hallsta Lotus regelrätt senast utan skor.

4) 10,4,9,3 Tar en kvartett där det låter bra på 10 Fortunes Dream som balanseras om till detta och jobbar bra. 4 Trinete Des hyllas högljutt av Fredrik C Widman och denne man har jag stor respekt för,själv inte sett hästen. 9 Nice Kronos snor jag av Travtjänsten och litar på att Ludde är hungrig efter att ha suttit på läktaren. 3 SomeKindofCatch kanske kan so åt sig spetsen och har då chans. Tror Erik valt fel häst.

5) 9 Staro Foot Loose spikas på sin vassa speed och att Erik kör. Tror den är bäst helt enkelt.

6) Utgång 2: 3,10,6 B:1,5,8,9 3 Oreccietti var mycket fin senast och övertar spets här (1:an aviseras släpp på) körs där. 10 Muscles Wiking BR testas utan skor för första gången och det låter uppåt om träningen. 6 Formula One var oerhört bra senast och kanske kan hitta ner i slagläge här, tål även dödens om det skulle gå så illa, kanske bästa hästen. Tar ett gäng bakom..

7) 5 Crowns Banker är en av mina absoluta favorithästar och denna spikar jag "alltid" när han är med. tror han är helt överlägsen i detta gäng.

God tur på er.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat