Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-29, 11:22   #36
poja_90

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Nu ska vi räta ut ett och annat:

1: Ryktet florerade INNAN Roy fick gå, konstigt att det ryktet fanns när mannen som plockade in Konchesky, Poulsen och Brad Jones var i klubben.

2: Är det något Liverpool har så är det ju bredd i laget, det som saknas är ju spets. A-truppen var helt insane stor i år och med tanke på att vi med all sannolikhet göra oss av med:

Jones, Kyrgiakos, Cole, Jovanovic, Poulsen, Mavinga, Ngog, Aurelio, Insua, Degen, Aquilani, El Zhar och eventuellt en del spelare från reservtruppen som inte blommat ut som det var tänkt.

Om alla dessa försvinner ska Seb alltså konkurrera med: Gerrad, Lucas, Meireles, Kuyt, Maxi, Spearing, Shelvey. Inte ens om vi släpper allt dökött och inte värvar så skulle Seb ta en plats i den röda tröjan.

Nej du, de värvningar som ska in är spelare som är bättre än de vi ersätter, och visst Seb skulle väl stå före i Poulsen och El Zhar i ledet om de skulle stanna, men vi snackar om värvningar som ska ta oss tillbaka till CL så Seb blev nog avskriven i samma stund Comolli kom in i bilden.
Man har ju alltid starkare känslor för sitt favorit lag än vad andra har, i det här fallet du jämtemot mig. Jag tycker Seb går före fler spelare än Poulsen och El zhar. Degen, Jones, Mavinga, Ngog, möjligtvis jovanovic också.
Även kung Gerrard har ju så stora skadeproblem så en bosman ersättare skulle vara bra prismässigt. Men så är det ju också självklart att det är Meiereles som fyller ut Gerrards tomrum när han går skadad.

Om vi nu ska byta ämne och spelare så är väl nog Mata/Young de yttrar man ska satsa på i första hand, Båda spelar på vänsterkanten för sina klubbar och båda kan ta klivet in i mitten men har för mig att young själv gillar att lira i mitten? Där krockar det ju med Gerrard/Meiereles och Aquiliani om han nu skullle stanna kvar i pool. Young kan ju också lira på högerkanten ifall kuyt skulle gå sönder ett par veckor vilket inte är särskilt vanligt att han gör.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat