Citat:
Ursprungligen postat av poja_90
Man har ju alltid starkare känslor för sitt favorit lag än vad andra har, i det här fallet du jämtemot mig. Jag tycker Seb går före fler spelare än Poulsen och El zhar. Degen, Jones, Mavinga, Ngog, möjligtvis jovanovic också.
Även kung Gerrard har ju så stora skadeproblem så en bosman ersättare skulle vara bra prismässigt. Men så är det ju också självklart att det är Meiereles som fyller ut Gerrards tomrum när han går skadad.
Om vi nu ska byta ämne och spelare så är väl nog Mata/Young de yttrar man ska satsa på i första hand, Båda spelar på vänsterkanten för sina klubbar och båda kan ta klivet in i mitten men har för mig att young själv gillar att lira i mitten? Där krockar det ju med Gerrard/Meiereles och Aquiliani om han nu skullle stanna kvar i pool. Young kan ju också lira på högerkanten ifall kuyt skulle gå sönder ett par veckor vilket inte är särskilt vanligt att han gör.
|
Detta har inget med klubbsympatier att göra, det är objektiv fakta ryktet florerade innan Roy lämnade klubben.
Sen så kan du ju inte jämföra Seb med Mavinga som är vänsterback, Jones som är målvakt, Degen som är högerback, Ngog som är anfallare och Jovanovic som är anfallare.
Sedan har du även fel i att Meireles skulle fylla tomrummet när Gerrard är skadad, de ska lira samtidigt med en balansspelare bakom är det tänkt.
Mata/Young är vänsteryttrar i första hand ja och på högeryttern ryktas det om Downing/Marveaux/De Bruyne med flera.
Sen så är det ju så i modern fotboll att du ska i princip ha 2 spelare med samma kvalitet på varje position för att hävda dig i toppen av EPL och i CL.