Efter en snabbare koll på listorna så känns det som relativt hög utdelning, det finns inga självklara jättefavoriter att tala om. Jag har redan nästan bestämt mig för två spikar och det är:
-Dicey Spicey (stolopp, en eller många), såg helfin ut senast i loppet och i det här enkla gänget bör hon ha bra chans trots bakspår.
-Youpie, tuggade tredjespår sista 800 i årsdebuten och fick endast stryk av rygg ledaren/tredje inner. Invändig resa senast och sparat i mål. Riktigt dålig silverklass i övrigt och värsta motbudet Monster Drive drog sämsta spåret.
Bästa outsidern jag hittat hittills är nog For Life i fyraåringsloppet. Obesegrad felfri ifjol med 10 vinster. Knallade med lugnt i årsdebuten och senast fick vi aldrig reda på vad han kunde när det blev galopp innan attacken sattes in varvet kvar. Har han utvecklats någorlunda sedan förra säsongen borde han ha riktigt bra chans här!
Klass 2 ser rätt snårigt ut men det borde absolut som mest räcka med att plocka med de som varit ute på rikstoton tidigare. Fajersson blir överstreckad med sin fina rad, bara att plocka bort.
Bronsloppet är rätt kul! Alla fyra på bakspår är bra vilket borde gynna dem då de kan dra fram varandra sista 800, kan räcka med dem. Royal Neo blir nog favorit på spåret och överstreckad. Wiss Rambo felade näst senast och satt fast med sparat sist, mest streckvärd i loppet! Buddy måste nog med om man streckar på. Ingen aning om vad den kan men en bagge, första Takter och springspår kan ju bli rätt bra. Övriga chanslösa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|