Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-07, 16:02   #1
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

JACKPOT V75 Östersund 11/6

Kikade precis till listorna inför lördagen och jäklar vad positivt överraskad jag blev, vilken klass!

Som det har sett ut på sistone står väl huvudloppet mellan Torvald, Marre och Yarrah. Beror ju på hur strecken ser ut men jag undrar om det inte är läge att gardera Marre för han har ju inte råd med en galopp i det här gänget á la Umåker. Torvald rapporteras ju på gång igen och ska inte glömmas bort, men spelvärdet är nog större på Yarrah.

Kihlström har väl bästa hästen på framspår i klass 2 och borde väl därmed ha en bra chans till vinst över kort distans?

Stolärlingsloppen brukar jag inte vara så förtjust i men den här gången såg det faktiskt inte helt omöjligt ut. Kombination häst/kusk/läge på Svanstedts båda ser inte dum ut, stallformen verkar vara nära topp dessutom. 2,3 på start har nog hyfsad chans att smyga sig till seger men blir nog streckade därefter också. Omelette har ett överjävligt läge men hästen är bra och med oddshöjande rad/rutinerad kusk blir den nog riktigt streckvärd. 2,3,6,10,12,15 har jag nästan besämt mig för redan nu!

Silverloppet är nästan overkligt bra! Ser konstigt ut med Adielsson på Åkes häst, minns inte senast jag såg den kombon? Jag är ju halvt förälskad i sluggern Classic Tile så jag tippar nog den etta. Monster Drive och Sanity är ju hemskt fina hästar men den här gången får de nog stå tillbaka för Åkes och Larssons ångvältar!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat