Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-07, 15:55   #96
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Bacon Visa inlägg
Har väl inte så mkt att säga som inte redan har sagts i tråden , men here we go...

Går upp när jag vaknar vilket brukar vara vid 9-tiden , ställer endast klockan om det är något speciellt viktigt som jag vet kommer släppas under natten. Jobbar sen vid datorn till det är dags för en lunch på stan med min sambo som jag även försörjer. Ibland blir det gym eller löprunda på dagen eller de slöare dagarna kanske lite shopping.Återupptar arbetandet vid sen eftermiddag för att jobba vid datorn parallellt som jag ser nåt på tv. Har spelat på heltid i snart tio år och bor mestadels i Sverige , men har bott på olika platser sporadiskt under åren. Tyvärr så kan man ju inte få ett väl fungerande bredband på alla platser i världen och ett krånglande nät är verkligen stressande. Som jag sa inte mkt som skiljer från hur andra redan beskrivit livet som spelare.

Angående limits så är det ofrånkomligt att inte bli utslängd från i stort sett varenda bookmaker. Då får man helt enkelt spela i asien/betfair eller ta hjälp av vänner och öppna nya konto. Svårare än så är det inte.

Som Wagner tidigare har påpekat så är de "good old days" tyvärr inte här längre. Bolagens/marknadens misstag blir färre och färre , därmed inte sagt att det inte finns överodds bara att det är svårare att upptäcka dem.

Någon direkt spelkassa har jag inte men har spelat så länge att jag har fått en rejäl buffert och mina spel blir så sett väldigt små räknade i % , aldrig så mkt som 1%. Swings är aldrig roligt men jag har inte haft så många minusmånader under mitt spelande. Då som bevis på att det blivit svårare så har jag 3 av senaste 10 minus. Innan dess hade jag 40 raka plusmånader.

Pension ? verkar som många unga har en kraftig övertro på att vi kan fortsätta leva i ett sånt här välfärdssamhälle med kraftig tillväxt.Dagens konsumtionsnivå tar hårt på jordens mineraler och många prognoser gör gällande att de kommer ta slut fortare än vi kan tänka oss. Växthusgaser , stigande vattennivåer mm kan innebära stora folkförflyttningar osv. Utan att vara nån expert så tror jag man kan göra ett rimligt antagande att samhället ser väldigt annorlunda ut när er pensionstid är kommen. Sen har vi dessutom det faktum att man ska även hålla sig vid liv . Visst ska man tänka på framtiden men att vara rädd för att leva det liv man vill för något som ev. ska hända om 50 år är knappast sunt och livsbejakande. Sen är ju inte pensionsåldern 65år då heller , snarare 75 isf.

Nackdelar finns det några ? Jadå en hel del. Inga större hemlighter där , det sociala är enligt mig en stor nackdel för många som gör att de inte kommer trivas. Men det finns diverse föreningar som man kan gå med i men då gäller det att inse att man inte kan hinna med alla spel , man måste helt enkelt våga lämna datorn om det ska gå att leva ett sånt liv. Sen finns det ju en stress med att måste prestera för att klara sig , men det finns ju även inom de flesta egenföretag. En del tycker de obekväma arbetstiderna är ett minus , men är ju väldigt personligt jag har själv alltid trivts bättre med att jobba skift än att jobba 9-17. Sen är det ju inte alla som har en livssituation som passar för ett sådant liv , barn och en fru som inte gillar att du spelar är ingen bra kombination.
Även svårare att få lån osv , även om det sällan är några problem som nolltaxerare om banken ser att du har gott om pengar sparade som ständigt växer.

Tycker man ska börja med att fråga sig själv om man har vad som krävs , vem som helst kan inte bara kasta sig in i det och tro att det löser sig. Man får ha många drag i sin personlighet som ger en ev+ mot majoritetsliraren. Att spela vid sidan om sin normala sysselsättning och se att det ger en avkastning man kan leva på är en bra början. Visst kommer man tjäna mer när man kan satsa fullt ut på heltid men är man rätt på det så syns det i siffrorna även vid hobby/deltidssspelande.

Tack för mig


Nu när du dissekerat en dag så ska inte jag vara sämre.

06:30-7:30 vaknar jag vanligtvis. Tar lite frukt och slösurfar en stund före morgonrundan. Kommer in duschar och äter en enkel frukost. Yoghurt med lite frysta bär som består av hallon, blåbär och jordgubbe. På andra halvan av tallriken strör vi musli, krossat linfrö och hackade pistagenötter. 3 sorters bröd från http://lacasita.nu/ och http://www.trillermat.se/. Lite blandat pålägg efter tycke och smak. Min smak är kryddost - philadelphiaost med pepparsalami - samma ost med marmelad och två sorter räcker till vardags.

Till det ska vi ha en skål med färsk skivad frukt och det varierar lite efter säsong. Just nu blir det ananas, mango och jordgubbar http://www.ulvagubben.se/. En kopp te också så är man nöjd för stunden. Premiär för Ulva just i dag och 40 spänn för 300 gram klämde dom i med. Ju kortare väg från odlare till butik desto dyrare pris som bekant!

Cirkus 10:00 Ja då är det dags att fälla upp parasollet på balkongen och läsa morgontidningen. Det brukar ta 3 timmar från det jag klivit upp tills jag är klar med morgonbestyren. Som det ser ut i dom flesta familjer antar jag.

Sen är det dags för dagens höjdpunkt. Sova en stund efter en slitsam morgon så att man orkar med resten av programmet. När man vaknar får man vrida sängen och softa vidare så man är peppad inför lunch bestyren.

13:30 Kliver vi upp och gör oss i ordning för lunch. Äts vanligtvis på lokal och då blir det 20 minuters rask promenad både före och efter maten.

15-15:30 kommer hem och kokar lite te som intas framför teven.

15:30-17:00 Ledig tid.

17:00 Nu har solen kommit runt huset och då öppnar vi fönstret i vardagsrummet och fäller ut solstolen. Läser lite bok och sen så brukar man slumra till en stund.

19:00 Dags att gå hem från beachen. Time för nästa runda i parken och runt 20 så blir det middag med tanten. Efter det te och lite tv innan hon går och lägger sig kring 22. Efter det är man ensam med den man älskar mest av allt - sig själv.

22-02 egentid. Då pendlar man mellan teven och datorn. Vanligtvis får man trimma hjärncellerna med lite mörkpoker. Runt midnatt blir det nattrunda och så avslutas dygnet kring 02 och lite drygt det ibland.

Så ni som trodde att jag bara slappa om dagarna får allt tänka om.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat