Citat:
Ursprungligen postat av Flex
Det är givetvis min subjektiva bedömning men som jag ser det kommer Liverpool att ha svagare trupp än United, City, Chelsea och Arsenal. Även Spurs ser starkare ut.
Sen är jag inte så värst imponerad av värvningar som Downing, Adam mfl. Inte om man vill utmana om CL-platserna. Det är duktiga spelare men inte några toppnamn. Downing är inte ens i närheten av samma klass som hans kollega Young i Villa. Young hamnar förmodligen i United eller Chelsea. Liverpool har ingen chans att konkurrera om hans signatur och får nöja sig med andrasorteringen.
Men jag tror att klubben är är på rätt väg om man värvar spelare som Henderson och Wickham. Spelare som fortfarande kan utvecklas och har potential att bli riktig bra. Det är nog den vägen Liverpool måste ta för att på sikt kunna nå CL igen.
|
Downing har ju iofs varit Villas bästa spelare i år och Young har inte skrivit på för Scums ännu.
Sen snackas det ju om rätt många namn som är topp i Europa. Och att tro att Liverpool som klubb får rikta in sig på andrahandssortering tycker jag är direkt felaktigt. Liverpool är en storklubb historiskt sett och det tar mer än 2 års missat CL för att ändra det.
Vissa äldre spelare väljer kanske inte att komma, men med FSG i ryggen kommer vi locka spelare.
Om värvningar där vi byter Torres mot Suarez/Caroll räknas som andrahandssortering så tar jag de gärna.
Anser inte att Liverpools spets är sämre än Spurs eller Arsenals, men det krävs 4-5 värvningar till och att vi släpper ungefär samma mängd spelare för att jag ska känna mig nöjd.