Är själv Arsenal-fan.
Får ni Clichy tror jag att det kan bli en kanonaffär för er, då han förmodligen kommer spela bättre hos er än vad han gör för Arsenal.
Anledningen är att jag inte riktigt tycker han passar in i Arsenals spel med mycket bollinehav och stora krav på bra ytterbackar med bra passningsspel, inlägg och
som kan utmana.
Defensivt får han mycket kritik av Arsenal-fansen vilket är befogat, men han får samtidigt ingen hjälp av vare sig Nasri eller Arshavin. Är man ingen Sagna defensivt får man det svårt.
Liverpool har jag ingen stenkoll på, men erat spel brukar inte gå ut på att rulla runt med enorm tålmodighet för att sen låt Clichy slå halvdana inlägg till en överbefolkad box. Tror erat spel är mer öppet vilket kommer passa honom mer. Han är som sagt ruskigt snabb och uthållig och kan vara mycket bra i kontringar både fram och bakåt, och kommer dominera sin kant väldigt ofta.
Så att sammanfatta ett snabbt ihopskrivet och lulligt inlägg så tror jag att anledningen att han gått ner sig beror på att han inte passar in så bra i Arsenals spel.
Med en nytändning i Liverpool med ett bättre anpassat spel kan han "blomma ut" på nytt och återigen bli en av ligans bästa ytterbackar!