Av någon anledning lyckas jag alltid röda på spelen jag lägger ut här. De andra som finns i spreaden som jag inte orkar eller hinner lägga ut i dagboken lyckas man oftast pricka in. Jag funderade på om jag ska sluta posta spel med motiveringar här då det verkar jinxa mig ordentligt.
Därför ska jag idag bara ge lite tankar om tennisveckan och om Wimbledon.
Mona Barthel har överraskat mig i Köpenhamn. Hon spelar väldigt smart med få misstag. Hade hon haft lite mer kraft i slagen så hade hon kunnat vara på ett roligare ställe än vad hon är idag på rankingen. Nu möter hon Wozniacki i semin som har haft en lätt resa. Det ska bli kul och se hur Barthel står upp mot en världsetta.
På tal om Wozniacki så har jag spelat henne på betfair till 17,5 att vinna Wimbledon. Snacka om överodds för trading. Visst har hon haft en riktigt jobbig grussäsong hittills men nu kommer Wimbledon med ett underlag som passar henne mycket bättre. De där 17.5 kommer definitivt inte stå sig under turneringens gång. Frågan är bara hur mycket det kommer sjunka innan hon möter en motståndare som kan brås på henne. Mycket bra tradematerial här.
Andra damer som jag har spelat tidigt är hantuchova som har fortsatt fin form. 70ggr hann jag ta henne på men hon har varit högre. Hon har goda chanser att ta hem Birmingham denna veckan om hon lyckas ta sig förbi Ivanovic i semin. Med turneringen räknar jag med fortsatt dropp på oddset.
Den tredje damen är fjolårsfinalisten Zvonareva som trivs på gräs. 30ggr är också taget i dagsläget.
nu är det bara att vänta på lottningen och planera när man förhoppningsvis ska gröna ut vinsten.
Herrsidan imponerar Tsonga som idag slog ut Nadal. Lyckades göra dagens trade där när jag kom hem. Bokade Nadal på 1.11 och precis i det gamet bryter Tsonga Nadal. Grönade ut på 1.90 någon minut senare, sen gick jag och nattade dottern och kunde därefter njuta av återstoden av matchen. Fy h-e vad kul det är med trading ibland!
Vem vinner herrarnas Wimbledon? Jag hoppas på Nole och kommer spela honom men ärligt talat så vet jag inte. Kom gärna med tips på bra trades om inget annat.
Till sist vill jag som Halmstadbo sjunga med i klagokören angående Söderlings nej till medverkandet i Davis Cup. Jäkligt tråkigt för publiken. Jag har själv biljetter till första dagen. Tvivlar starkt nu på att Djokovic kommer. Vad ska han här och göra när Troicki och Tipsarevic lär göra processen kort med vem det nu blir som ställs mot dem.
Jag är mest besviken för min systersons skull som ska vara bollkalle under turneringen. Han har sett fram emot att få skaka hand med två topp 5 spelare.
Men det ska nog bli kul att se det ändå hoppas jag.
|