Datum: 2011-06-11
Tid: 13:00
Sport: Tennis
Land: England
Liga: Tennis
Match: D.Hantuchova - A.Ivanovic
Period: ft
Spel: D.Hantuchova
Insats: 9
Odds: 1.90
Bolag:
Motivering:
Spel: Hantuchova
Ett riktigt, riktigt bra spel inför morgondagen. Mycket bra odds skulle jag säga. Dessvärre var jag sent ute, gick att spela
Hantuchova för betydligt bättre odds, men hittade ändå ett OK på bet365.
Gräsmatch som gäller i Birmingham, semifinal. Hantuchova som spelar, mot Ivanovic. 4-1 i inbördesmöten till Ivanovic dock. Hantuchovas vinst kommer faktiskt på gräs. Enda mötet på gräs mellan dessa. Däremot anser jag att de mötena spelar noll roll idag. Det pga:
1. Då de flesta (undantag ett) av dessa möten skedde för ett bra tag sedan, och då var Ivanovic en mycket, mycket bättre spelare.
2. Hantuchova befinner sig idag på en formtopp som hon kanske aldrig haft, skulle jag vilja säga.
Anledningen till mitt spel:
Hantuchova befinner sig för närvarande i en riktigt fin form. Innan Franska Öppna så körde hon stenhårt fysisk träning och under FÖ så slog hon världsettan Wozniacki. Det är något som höjt hennes självförtroende med tio snäpp, vinsten och den nya Hantucova med en bättre fysik. Jag tror det mentala avgör denna match och just nu är Hantuchova, så mycket starkare mentalt, vilket hon inte brukar vara. Om det mot förmodan skulle vara jämnt i det mentala spelet så ser jag ändå Hantuchova som den klart bättre tennisspelare för tillfället. Underlaget skulle jag vilja säga passar henne bättre också, även om Ivanovic inte är dålig på gräs.
Hantuchova har spelat riktigt bra under ett antal veckor i rad och jag ser inte varför hon inte ska hålla den nivån imorgon. Ivanovic är brutalt ojämn och för tillfället spökar hennes huvud också, inte bara spelet som hackar alltså. Jag tror inte hon kommer klara av en taggad och revanschsugen Hantuchova, en pånyttfödd Hantuchova.
Allt talar verkligen för Hantuchova imorgon. Det enda som talar för Ivanovic är övertaget i inbördesmöten men imorgon kommer hon möte en ny och förändrad motståndare.