Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-11, 01:54   #14
TOBYTYKE

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9495
Standard

Classic Tile

Har Baht Launcher med sina tidigare 12 raka startat sedan Classic Tile mosade honom i April(förlust med nos mot smygkörd för Classic Tile). Tror inte det.

Egentligen behövs ingen rek. Bara att gå in o titta i lopparkivet. Hästen gick 1.12.6 från dödens. Undantaget Maharjah gör inte många svenska hästar det.

Det finns ingen fram framspår som är i närheten av att kunna gå den tiden i ledningen idag.

Åke åker 100 mil med hästen. Förmodar att hästen är frisk och att formen är god i sådana fall. Galopperar gör den i princip aldrig.

Hur ska han förlora loppet. Ingen aning.
Scenario 1. Örjan som är djurvän behåller ledningen med sprintern Sanity med skor, lär i så fall svimma 400 kvar. Nej tveksamt.
Skulle de svara med Monster Drive, nej inte enligt intervjuerna och gör de det så blir det samma sak där.

Skulle de svara och göra sitt livs bästa lopp och passera 2000 meter på 1.12.9 eller snabbare och Caballion sitter 2-3 utvändigt. Ja i så fall är det fördel Caballion.

Får Åke ledningen. Ska Caballion gå en 1.12.5 utvändigt och slå Classic Tile. Inte i min värld, i så fall hatten av.

Bästa är om Åke får dödens och reglera lopppet. Caballion lär knappast köras i tredjespår hela loppet.

Får Åke ledningen och Fredrik B Larsson psykbryt och kör Rapide Lebel tempo i dödens. Ja då kommer väl Classic Tile 2a och förlorar, inte troligt.

Som jag ser det vinner Classic Tile 7 ggr av tio. 6 om jag är ödmjuk.
Odds från 2.50 och uppåt tycker jag är bra och jag lirar max insats.
Dumstrut eller kalashatt lär väl visa sig i eftermiddag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5)
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat