Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-11, 15:39   #90
zimzelen

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hello MrGerrard,

Jag har både Oncourt och tennisinsight. Så här i efterhand skulle jag nöja mig med endast en prenumeration på Tennisinsight. Anledningen är den att på tennisinsight kan du få all nödvändig statistik lika bra som Oncourt samt att på tennisinsight har man den ovärderliga tjänsten som andra medlemmars kommentarer om alla matcher. Det finns några riktigt trevliga gamla rävar där som ofta ger en utomordentlig information om spelares situationer som kan ge dig en extra edge till varför du väljer dina spel.

Oncourt är bara statistik rakt igenom. Det är lättanvänt med olika filter och har dessutom en fiffig funktion som räknar ut spelarnas chanser att vinna sina matcher. Allt efter dina egna inställningar som du knappar in. Underlag, form, turneringshistorik, h2h m.m. Fiffigt ja, men inte alltid så pålitligt. Jag tror att det var en spread här förra året av någon som spelade blint efter Oncourts förslag. Minns inte resultatet dock.

Ska du börja med ett. Kör på Tennis Insight. Det andra är ett bra komplement.

Jag läser alltid på så mycket jag kan inför matcherna. Sedan tar jag den informationen och slår ihop det med vad jag själv har kunskap om från att ha tittat på spelarna tidigare.
Hur spelarna rör på sig, vilka slag de har svårt för, spelstilar osv. Man kan läsa till sig mycket men ser man mycket på tennis som jag eller som i ditt fall till och med spelar tennis så är ju det man ser och ens egen kunskap som väger tyngst i slutändan tycker jag.

Lycka till!
MrGerrard (+5)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat