Datum: 2011-06-12
Tid: 13:00
Sport: Tennis
Land: Tyskland
Liga: Tennis
Match: P.Petzschner - P. Kohlschreiber
Period: ft
Spel: P.Petzschner
Insats: 7.50
Odds: 2.320
Bolag:
Motivering:
Gillar inte att spela på finaler då oddsen brukar sitta ganska bra och finaler i allmänhet brukar vara svårtippade för mig. Däremot blev jag förvånad, det ganska rejält också, när jag såg vad för odds pinnacle la ut på en seger för Petzschner.
Ett rejält överodds skulle jag säga. Det kommer också rasa till imorgon, skulle jag tro iaf. Hade jag fått sätta odds på matchen så skulle det nog ha legat på 50-50, även om jag kanske tom ser Petz som en liten, liten favorit.
Varför Petzschner:
1. Oddset på Petz är för bra, det är en match som jag ser som 50-50, ja jag ser nog tom Petz som en liten favorit.
2.Kohlschreiber slog ut Monfils idag, vilket ses som imponerande. Men faktum är att Monfils hade lite känningar i höger arm, han fick tom behandling för denna miniskada redan efter ett game. Mindre imponerande än resultatet kanske visar, skulle jag säga att Kohls vinst var idag.
3. Mest imponerande idag var dock Petz seger över Berdych. Berdych är bra på gräs och Petz spelade riktigt bra idag (under stora perioder). Han har ett bra grässpel, en bra och tung serve, samtidigt som han har ett varierande spel och en känslig handled. Han trivs på gräset, han vann tom Wimbledon i dubbel förra året och skakade självaste Federer i singelturneringen.
4. Dessa två har mötts tre gånger, Kohl leder med 2-1. Men det senast mötet som ägde rum i februari i år vann Petz ganska så lätt. Jag tror Kohl passar Petz ganska bra. Kohl kunde slå Monfils idag med en fin taktik där han slicade mycket. Den slicen tror jag inte biter lika bra på en mer teknisk Petz. Han kan göra mycket med en sådan slice, stoppbollar eller slica tillbaka minst lika bra, för att sedan rusa fram på nät. Petz har en mer effektiv spelstil på gräset, nyckeln blir att serven sitter och andraslaget likaså, då har han en riktigt bra chans. Samtidigt tror jag att Kohls serve kommer krångla lite som den också gjorde idag och då kommer Petz chans till vinst bli ännu större.
Alltså allt värde, oddsmässigt, ligger på Petz. Tror matchen blir ganska tight och om Petz kommer upp i en nivå som han höll idag så tror jag han vinner. Skulle faktiskt spelat på Petz i denna match till oddset 1.80-1.85, att det ligger på 2.30 är bara löjligt och lockande. Vi provar med glädje!
Spelet alltså:
| 2011-06-12 13:00 | Tennis | P.Petzschner vs P. Kohlschreiber |
1 |
FT |
7.5 |
2.320 |