Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-17, 20:12   #111
Tennisgambler

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 408

TG - Juni till augusti!
Stats: 10 - 9 - 3
ROI: 107.32%
Vinstprocent: 53.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Harletun Visa inlägg
Varför spelar du kvitova mot hantuchova? Känsla, statisik eller något annat som spelar in?
Ja, kan iofs motivera kort nu när jag har tid över.

Kvitova: I grunden är bättre spelare, mycket bättre. Tror hon passar Hantuchova illa, bla pga att hon är vänsterhänt. Då hon kan serve ut på Hantuchovas backhand tex. Sen skulle jag säga att Hantu har övervärderas lite här, visst hon slog Venus men Venus är inte i form, ganska långt ifrån skulle jag säga. Tror helt enkelt att Kvitova kan regera från baslinjen och styra Hantuchova, vilket kommer bryta ner den något långsamma Hantu. Känns som Kvitova kommer ha övertaget betydligt oftare i duellerna tack vare sitt hårde och aggressiva baslinjespel. Dessutom kommer hon som sagt kunna vinna en del enkla poäng på serven.

Stosur: Servar riktigt bra och det blir nyckeln då Bartoli har bra returer. Tror hon kan få Bartoli att röra på sig och variera spelet så pass att Bartoli aldrig kommer in i sitt eviga bollande, där hon är bra. Stosur har helt enkelt alla vapen som fäller en spelare av Bartolis stil.

Glatch: Underskattat spelare som är på väg tillbaka efter ett tungt föregående år. Har spelat bra i kvalet och besitter en riktigt bra serve. Passar mycket bra på gräs. Motståndaren är däremot inte lika bekväm på gräset och har gått igenom kvalet hittills genom att möta riktigt dåligt motstånd.

Ungefär så. Kort beskrivet.

Edit: Glömde lägga till att Hantuchova spelat väldigt många matcher nu under dessa veckor och att hon förmodligen kommer vara lite sliten och betydligt mer sliten än Kvitova. Dessutom har hon känningar i ena axeln som man inte riktigt kan veta hur allvarligt det är.

Jag kommer även lägga till ett spel då oddset på Kvitova stigit lite och jag känner att det är värt det att trycka dit lite pengar till. Ett mindre bet på en rak seger helt enkelt, till 1.85 på expekt.

2011-06-18 10:30TennisP.Kvitova vs D.Hantuchova 1 FT 4 1.850

Nu hoppas vi på spel imorgon bara! Hejdå!

Senast redigerad av Tennisgambler den 2011-06-17 klockan 20:21.
Tennisgambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat