Gillar inte att ha för stor risk på samma förare, men det kan jag inte göra något åt när man bjuds på två så otroligt fina picks med Freddie.
Klar med rubbet. Nu håller vi tummarna att det går bra ikväll, kommer bli magiskt!!

Ta fram chipsskålen och några bira och bara njut av toppspeedway.
Ogiltigt spel-ID: 425250
Ogiltigt spel-ID: 425225
Bjerre vet jag inte riktigt vad han styr med denna säsong, verkar inte få mycket att fungera i Grand Prix 2011. Just nu ligger han 8 poäng bakom Sajfutdinov som innehar den sista och åttonde direktplatsen till 2012 års tävlingar. Freddie har varit före honom i 3/4 tävlingar (i den fjärde hamnade de på samma antal poäng). De senaste två årens tävlingar i Cardiff har svensken varit före och detta är en bana som passar honom bättre än dansken. Jag håller Freddie som väldigt klar fav mot Bjerre, förvånad att man får hela 1.87.
Likadant när det gäller H2H mot Bomber, Freddie ska vara rätt klar fav och
absolut inte dog! Före Harris i 4/4 tävlingar 2011 och de två senaste åren i Cardiff likaså. Han kör med mer pondus i år, känns mer säker och ett otroligt lugn. Jag är övertygad om att Freddie denna säsong kommer ta hem en GP-seger, kommer den ikväll? 2.05 är väldigt tokigt IMO!
Ogiltigt spel-ID: 425217
Nu tycker jag de överskattar Anton rätt mycket, så här pass mycket skiljer det inte mellan dessa och jag skulle nästa vilja säga att det är knapp, knapp fördel åldermannen tillika Magnus "Zorro" (mannen som aldrig slutar upp att förvåna) Zetterström. Enda tävlingen som Anton egentligen har imponerat i var på hemmaplan i Göteborg men den regnade ju bort så han fick aldrig riktigt chansen där. I övrigt tycker jag att han saknar det där riktiga som krävs för att konkurrera i dessa sammanhang. Zorro var permanent GP-förare 2010 och gjorde absolut inte bort sig, han har dessutom rutinen från att köra i dessa sammanhang. 2.20 ska snarare vara max 1.85.
Ogiltigt spel-ID: 425232
Här tycker jag att Hampel blivit lite väl stor dog, mellan dessa två är kapaciteten väldigt jämn när det väl stämmer för båda, kanske att polacken är något vassare i grunden. Hancock 4-0 inbördes i årets fyra deltävlingar, det har dock varit någon poäng hit och dit allt som oftast. Hampel har 1-0 från 2010 på Milennium Stadium. Den stabile amerikanen har ännu inte dippat under 2010 och jag har känslan att snart kommer den, vilket den alltid gör för alla förare. 2.00 ska väl ner till runt 1.85-1.90 som max.
Ogiltigt spel-ID: 425234
Jag kan hålla med om att Nicki ska vara fav, men en väldigt knapp sådan. Emil har inte fått till det under 2011 ännu men det är nog egentligen bara en tidsfråga innan det börjar fräsa grus bakom honom istället. Nu har han fått bekanta sig med de brittiska banorna under en tid eftersom han skrev på för Coventry och börjar antagligen känna sig mer och mer hemtam. Har vilat sig i form under veckan när han "tvingades" avstå seriematchen i Elite League för sitt lag. Sådär resultat för Nicki de två senaste säsongerna i denna GP-tävling och jag hoppas det fortsätter på det visat samtidigt som Emil börjar visa sin bästa sida med mycket fart och rundturer för publiken på yttern runt fältet. Har denna till max 1.90 så ett smallbet.