Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-27, 04:48   #9
rico

ricos avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 499

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 1 - 0 - 0
ROI: 183.30%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Om någon (liksom jag gjorde) funderar på varför Copa America inte spelas mellan Sydamerikas 12 självständiga nationer, utan mellan 10 av dem plus två gästdeltagare så finns det en bra tråd om det här:
För att göra det mer komplicerat än vad det redan är.... Mexico, ett av de inbjudna gästlagen, spelar under snårigt regelverk. De är alltså bakbudna av CONCACAF och ställer inte upp med bästa manskap. Man kommer till Copa America med en U22-trupp + 5 äldre spelare. Om man går långt i Copa America kan denna U22-trupp hamna i konflikt med Mexicos U20-trupp då U20-truppen spelar VM och flera spelare ska spela sin första match 29/7 mot Argentina.

Jag är osäker under vilka regler andra CONCACAF-laget Costa Rica kommer att spela men misstänker att även dom mönstrar på en U22-trupp + 5 äldre spelare.

Med det sagt, trots att Mexico inte kommer med sin starkaste trupp, så kommer man med en ung och lovande framtidstrupp. Laget/landet är dessutom minst sagt boostade av Gold Cup-vinsten och mäktiga utspelningen av USA i finalen. Mexico vände 0-2 till 4-2 och Giovani Dos Santos gjorde ett fantastiskt drömmål som kommer att etsas in i historieböckerna. kanske som det snyggaste målet en mexare gjort?

Kuriosa är att lillebrorsan Jonathan Dos Santos kommer att spela i Copa America. Med de två Dos Santos bröderna på planen blir Mexico ett intressant lag att följa i Copa America.

Den där Giovani verkar bli en helt annan person varje gång han trär på sig mexikanska landslagströjan. Dock så kommer inte Chicharito att spela, Manchester U lät honom lira i Gold Cup och vågar väl inte riskera stjärnspelare i ännu en turnering.

Mexico +0.75 1.95
eller raka tvåan 5.20 mot chile är fina spel, min åsikt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viggeborn (+1)
rico är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat