Ämne: 2/7 MLB
Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-02, 20:45   #8
Arch
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Sedan, första 5u spel för i år, tror jag. Streaks hit och dit, det har varit upp och ner hela tiden så jag kan inte blunda för värde bara för det.


Reds över 9 5u
Reds RL 2u

Carmona har varit usel i år, men hade stor press på sig att vara Indians #1 pitcher. Ryktas vara på väg ifrån klubben.
Det som man ska veta om Carmona är att han använder en mycket hård sinker som kan vara hur bra som helst när det stämmer. Har börjat använda lite av en hög, rak FB förra året och han har en SL och CHup som han har kastat totalt runt 25% av tiden i år.
Kommit ifrån sinkern som ligger på 66% och det är väl resultat av hans problem då han brukar kasta den mycket oftare (75-80%). Hans breaking pitches är inte speciellt bra och ikväll har han Cousins bakom plattan, en ump som inte är bara tajt utan också har en hög låg del av zonen (brukar ha iaf, hoppas han fortsätter så ikväll), något som inte gynnar groundballers.
Lägg till Carmonas redan höga WHIP och det kan bli illa ikväll.

Homer har kommit från DL för en match sen och han har stuff att vara bra, men har också varit på väg dit ett par år nu. Han kan hålla sitt, men skadeproblem och Indians som spelar hyffsat igen - så tror jag han släpper några runs. Indians bullpen saknar sin closer kanske i nån dag till (familjeproblem).

Såg på matchen igår och kommentatorerna sa att bollen kommer att flyga iväg imorgon (läs: idag) och de närmaste dagarna på den varma arenan.


Jag är med.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5)

Senast redigerad av Arch den 2011-07-02 klockan 20:54.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat