Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-06, 14:42   #2
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Staro Divine är sämsta favoriten på länge, visst kan form slå klass men det finns gränser. Slog ett bronsgäng senast och stona här är segerkandidater i silver allihopa. Ett sådant lopp som Staro gjorde senast ser man då och då, men det är extremt sällsynt att den bedriften upprepas i nästa lopp, nästan oavsett om motståndet hårdnar eller inte.

Carlos Lightning tycker jag du har missat, han har oddshöjande rad om något och kommer bli streckvärd här! Jag tror ganska mycket på Balticas men det är flera streckvärda här så det blir nog gardering.

Guld är ett skämtlopp, man kan tro att det går på Boden med en så lågklassig startlista. Neo Holmsminde är första för mig trots spåret. Många gasglada killar på framspår (Åke, Ludde, Johnny) gör att det nog inte är så dumt. Reven är ju bra men blir bortkörd så jäkla ofta att han knappast blir streckvärd en sån här gång. Lutar lite åt en chansspik på Juul faktiskt...

Klass 2 är olösligt på förhand. Mr Inkato blir kanske favorit på sina två raka, men det är också hans enda segrar på 27 starter och Kari har sällsynt värdelös stallform (40 raka starter utan vinst just nu). Ingen är chanslös här, och kort distans ökar skrällfaktorn ytterligare.

Lärlingsloppet ser ut att vara svårare än på länge. Lägre klass än vanligt. Klio Face har väl närapå kuskplus så glöm inte den.

Lugauer har väl hyfsad chans i silver med startsnabb på kort, jag ser inget ekipage som kommer överfalla honom om han kommer dit iaf. Zapdos kan nå ledning men det lär inte bli gratis och han vinner inte därifrån. Möjligen om han kryper ner i rygg på bra ledare och gör om senaste loppet. Visserligen lite lättare emot än sist men blir hursomhelst överstreckad på den vinsten. Både Mr Shimmer och Jasper Lane har gått jämnt och bra en längre tid och kommer bli lågt streckade. Vinner I Saw You silver från spår 12 så ska jag lägga ner det här och spela Harry Boy resten av året.

Jag tyckte sista halvöppet ut tills jag fick syn på Covington Ås långt ner i listan, spik utan minsta tvekan!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat