Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-08, 16:49   #301
Bolt

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Höjdhopp herrar

Silnov - Ukhov 1.65 @ Nordicbet alt Unibet

Ukhov gör ett försök idag trots skada i Bislett där han inte kom över en enda höjd. Svårt att se honom komma och göra 2.30 idag vilket Silnov normalt gör hela tiden. 2.32 har Silnov i år, två gånger dessutom. Ukhov kommer störas av skadan eller så har han den i huvudet vilket gör att han blir lite rädd av sig vid upphoppet. Detta tror jag leder till att Ukhov stannar under 2.30 idag.

Kula damer

Ostapchuk - Adams-Vili 1.55 @ Unibet

Vitryskan Ostapchuk är i form nu. Det vittnar 20.97 om hon stötte på hemmaplan i söndags. Då vet jag med säkerhet att hon gör över 20.50 idag. Adams vann dessutom på Bislett några veckor sen och det ska självklart Ostapchuk ha revansch för.
Damernas kula är alltid en duell mellan dessa två. Inget undantag idag heller. Jag tror det blir en klar seger.

Diskus herrar

Malachowski - Alekna 1.65 @ Nordicbet

Polacken har visat ruggigt bra form i juni. 68.49 placerar honom 2a på världsårsbästa listan bakom suveräne Harting. 65.95, 67.97 och nu 68.49 nu senast 2 veckor sen.
Alekna har bara en fullträff i år. Den kom i Eugene under svåra förhållanden och mätte 67.19. Annars har han dryga 65 som bäst innan. Alekna är 39 år och har sett sina bästa dagar helt klart.
69.83 är hans rekord från förra året medan Alekna kastat smått otroliga 73.88. Men detta var år 2000 när han var som bäst. Förra året endast dryga 65 som bäst och i år som sagt 67.19. Kastar bara polacken över Aleknas årsbästa så är denna klappad och klar.
Här tror jag en formstark polack tar denna duell rätt klart.

110 m häck herrar

Oliver - Robles 1.50 @ Nordicbet alt Sv Spel

Oliver har världsårsbästa på 12.94. Robles matar runt 13.12 mest hela tiden. Det är Robles som har världsrekord men har inte alls sett bra ut i år. 13.07 som bäst kom i maj.
Blir första mötet för dessa i år.
Oliver, med de bredaste axlarna i världen lär göra en bra tid idag. Tänker då mycket på de 12.89 han gjorde här i Paris förra året. Han trivs på banan och det är viktigt. Tror Olivers avslutning i loppet kommer vara enorm som vanligt.
Robles leder till 40-50 meter sen är det adjö goodbye Robles.

Lycka till med era spel!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linusjkpg (+1)
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat