Ämne: MLB 9/7
Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-09, 18:08   #5
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-07-09 Chicago White Sox - Minnesota Twins (MLB)



Datum: 2011-07-09
Tid: 22:10
Sport: Baseball
Land: USA
Liga: MLB
Match: Chicago White Sox - Minnesota Twins
Period: Annat

Spel: Minnesota Twins ML
Insats: 1.00
Odds: 2.340
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Det har blir mitt "Play of the Day" sa jag tankte satta mina tankar pa papper.

Detta blir tredje matchen i serien och Minnesota har vunnit de tva forsta. Faktum ar att Minnesota har inte bara vunnit samtliga sex moten den har sasongen utan har nu nio raka matcher mot White Sox och dessutom 15 av de senaste 17 (!!!) motena i Chicago. Twins har historiskt sett haft valdigt latt for White Sox.

Brian Duensing startar for bortalaget. En leftie som ar 6-7 med 4.25 ERA. De senaste tre ar dock 2-1 med 2.18 ERA. Duensing har 2.50 ERA mot White Sox i sin karriar och har W i samtliga fyra starter (dessutom tva holds). Formen ar det som sagt inget fel pa, han kommer senaste fran en shutout mot Tampa Bay Rays. Duensing har aven betydligt battre siffror under tidiga matcher.

For White Sox startar Mark Buehrle. Med 6-5 och 3.66 ERA far Buehrle ses som nagot battre, rent statistiskt. Dock har Duensing sett nagot skarpare ut mot slutet. Buehrle har hela 310 IP mot Twins sa han kan laget val men har 4+ ERA under dessa. Bra hemmapitcher men nagot samre i sin karriar under tidiga matcher. Cuddyer har .360+ BA mot Buehrle och Twins bor inte vara overraskade av nagot han kastar idag.

Minnesota saknar som kant en diger lista spelare. Detta har dom dock gjort ett tag och lagets BA ar anda .292 de senaste tio matcherna. Under samma period har White Sox .208. Mot lefties ar Twins .287 (med .252 for sasongen) medans White Sox ar .208 (.241 for sasongen).

Jag tycker att mycket pekar mot en vinst for Twins och att chansen endast skulle vara 42% haller jag inte alls med om. Det enda jag ser talar FOR en hemmavinst ar White Sox tidvis magnifika bullpen, men den undviker vi har med ett 5 innings-spel. GO TWINS!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
avva98 (+5), KP (+10), werygod (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat