Haihai spelgurus!
Johannes är mitt namn. Jag är 18 år och ska börja sista året på gymnasiet.
"Fastnade" i bettingen för 1 år sedan och det var främst hockey jag ville satsa på.
Jag har alltid varit intresserad av hockey, har aldrig varit med i något lag, men jag älskar att titta på det. När jag var mindre så åkte vi och kollade på Bofors i hockeyallsvenskan, samt några Färjestads-matcher då och då.
Nu för tiden har jag säsongskort hos Färjestad BK och har inte missat en enda hemmamatch på 1 ½ säsong nu (golfclap).
Jag brukar inte kolla på FBK's bortamatcher, så låt oss säga att lite mer än 50 % av alla hockeymatcher jag ser är med Färjestad.
Jag såg samtliga omgångar av förra säsongens elitserie, så det går väl inte att sticka under stolen med att mitt intresse för Elitserien är stort.
Jag skulle inte vilja säga att jag har ett brett och stort kunnande av hockeyn, jag har trots allt bara följt serien på nära håll under de 2 senaste åren, men förhoppningsvis kommer kunnandet att bli bättre för varje säsong som går... annars avgår jag.
Jag startar speldagboken främst för att kunna dela med mig om det skulle gå bra. Ni ryggar givetvis på egen risk. J
ag garanterar inte fläskfilé och polettregn! Garanterar inte heller att ni får rekar á la holms där jag hittar dröm- och räntespel som ni kan gå all-in på.
Jag har höga förväntningar på mig själv, samtidigt så gäller det att vara realistisk då detta blir min första seriösa säsong där jag lägger egna spel. Det är svårt att veta vad man ska sätta för mål. Det får väl helt enkelt bli så att jag tar ett steg i taget och så får vi se vart det slutar. Kan väl bli utvärderingar efter c.a 50 spel osv.
Känns väl ungefär som att jag kan ligga på 90% i ROI efter 100 spel eller att man ligger på 110% i ROI efter samma antal spel. Även fast det förstnämnda kanske är mer realistiskt.
Det är lite svårt att bestämma hur höga insatserna ska vara, men jag vill väl ligga på en medelinsats mellan 60-70 kr, vi får se lite vad jag känner mig bekväm med. Men säkert är att jag inte kommer att lägga stora summor på spelen.
Jag kommer att bokföra i riktiga kronor (SEK), säga vad ni vill, men det känns bäst så.
Regler för dagboken:
- Kom väldigt gärna med feedback. Konstruktiv kritik. Man utvecklas mer om man får kritik, så jag är tacksam, vare sig det är ris eller ros. Skriv vad jag kan göra bättre.
-Ni får ifrågasätta spelen, ställa frågor om i princip vad ni vill.
-Chatta i sharps sköna live-chat istället för i dagboken.
Om jag inte kommer med motivering för något spel så är det för att jag inte har någon vidare motivering för spelet..
Hoppas inte att det var för mycket svammel, utan att ni har fått en bra bild om mig. Bara att fråga annars.