Långtidsspel - Mästare
Tänkte att man kunde börja diskutera lite långtidsspel i de europeiska ligorna som kan vara värda att investera i. Utgår ifrån Betfairs odds i nuläget. Börjar själv lite smått med egna tankar kring Premier League. Enda ligan där marknaden är hyfsat igång än så länge.
PREMIER LEAGUE
United har väl det stabilaste lagbygget, dock är 2.92 inget alls att hänga i granen. Inte heller 3.75 på Chelsea lockar, då det är kvar mycket frågetecken från ifjol. Tittar vi däremot åt Arsenal-hållet, så är det mer intressant. OM det nu stämmer att Nasri och Fabregas stannar (vilket dock är långt ifrån säkert) är 10 ggr pengarna intressant. Dessutom en mycket bra förstärkning i Gervinho. I dagsläget ser jag mest spelvärde i Gunners, trots målvaktsfrågetecken.
Skytteligavinnare då? Att Javier Hernandez just nu är favorit känns mycket underligt i mina ögon. Visst, en kanonsäsong förra året, men andra året är svårt att sia om. Mycket osäkert kort. Intressanta odds i nuläget enligt mig: Edin Dzeko, 30.00. Sturridge, 70.00. Carroll, 21.00. Starka målskyttar alla tre som har kapacitet att göra mycket mål. Dzeko kan mycket väl få det att lossna nu när han fått acklimatisera sig. Sturridges 8 mål på 12 matcher i Bolton imponerade förra året, och får han på nytt chansen till en framträdande roll i ett mittenlag kan det bli ett rejält genombrott.