Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-12, 22:01   #1
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

V75 Årjäng 16/7

Drar igång tråden tidigt. Ingen jackpot men ändå intressant omgång, speciellt som jag kommer vara på plats för en gångs skull!

Fattar inte att det kan vara så helvetes dåligt anmält i silver, det kan inte hända många gånger per decennium. Helstängt på Åkes båda och Caballion, men vem vinner? Jag förutspår att det blir Otto blir väldigt streckvärd iallafall, är inte alls säker på att Åke kör stallets bästa här!

Voltstart i klass 2, skulle inte förvåna mig om 50% av alla startande har galopperat senaste året i de loppen. Inget väldigt motstånd den här gången, så det kanske är dags för V75-räven Landers Power att få en fullträff? Muggern vinner felfri men det känns inte som någon att hålla i handen direkt.

Fantastiskt startfält i Årjängs stora den här gången! Det stör mig att Victory Hill kom med, det var tydligen inte så många som anmälde här heller trots allt. Känns väldigt stängt på elitloppsvinnarna plus Rakas och Lavec Kronos. Det känns väldigt svårtippat där emellan, men ska man gå kort så vinns det ju allra troligast från spets. 3,4,7 således. Lavecen och Iceland kör en bit, Melander ger sig klokt nog i tid (Ludde emot trots allt) och kryper ner i rygg om han kan, eller får svarte petter och landar i dödens. Torvald har bara en speed och den brukas till slut i det här gänget. Ingen hinner fram och Lavecen dansar undan precis som förra året. Eller?

Omöjligt kallblodslopp, Mel Odin blir nödspik för många. Tror Ulrik blir mycket streckvärd. Har läget och Mjölneröd har alltid iordningställt när det gäller! Gick kanske kan sänka ett par sekunder med pisk och då är tilläggen stekta.

Knepig proposition på stoloppet. Har inte läst på så mycket men tilläggen står ju bra inne penningmässigt och Lalita Sas behöver poäng då hon tappar 1an från Klosterskogen nu. Utgång och helgardering?

Åke drar i högertömmen i ett tidigt skede och släpps till ledning då man sällan blir inmurad i lägre klasser över distansen. Oleander visade senast att han inte är klassig nog för att vinna V75 om han möter något, skulle tagit ner ledaren då i så fall.

Kaffir Face blir bortglömd den här gången, gör om Mantorp-insatsen och vinner med halva upploppet? Discovery Håleryd är bra och på läget kanske han tom blir favorit här. Åke har en bra häst men med tanke på läge och motstånd är han nog stekt här, stallets andrahäst kommer före i min bok med de här förutsättningarna!

Väldigt dåligt med självklara spikar i omgången och jag blir förvånad om mer än två favoriter vinner. Vad tror ni grabbar?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat