Ser enkelt ut idag och ska man göra sig en hacka är det "fleris" som gäller. Enda avd med riktig skrällpotential är första avd (på förhand

)
Avd 1:
A: 7-8-13 B: 1-5-11-10-6 C: resten
7 visar toppform och har en "oddshöjande rad". Bra spurtare och blir svår att stå emot med hyfsad resa. 8 var mäktig senast även om den fick hjälp med överpace. Dock riktigt fin första barfota runt om. 13 såg smällfin ut i två första efter vila mot mycket bättre hästar än nu. Dock halvblek två senaste men vill ha med den ändå på intrycket i två första mot det här gänget.
1 återkommer efter vila och vet inte status för dagen på den. Bäst på start iaf. 5 galopperar ofta men farten räcker säkert. Dock känns både 1-5 överstreckade idag. 6-10-11 kan absolut räcka också. Även C-hästarna kan komma att överraska.
Avd 2:
2-4-6-8 räcker bra här. 2 bäst men lutar åt dödens då jag tror 6 blåser till spets och testar där. Helstängt och barfota runt om idag på 6 och då vill jag ha med den på mitt system.
Avd 3:
6 imponerat stort och allt annat än spets och slut finns inte i min värld. Under utveckling dessutom. Stark spik.
Avd 4:
8 går alltid bra på Kalmar och har dessutom sett bättre ut än någonsin två senaste och är också en stark spik. Lär köras offensivt och vinner om inte något oförutsett inträffar.
Systemförslag:
"fegisen"
1: ALLA
2: 2-4-6-8
3: 6
4: 8
56 r x 2 kr = 112 kr
"roliga"
1: 7-8-13
2: 2-4-6-8
3: 6
4: 8