Två utgångshästar för tvillingspel idag:
1) Tycker Beanie MM ser klart bortglömd ut denna gång. Avviseras barfota runt om och han fick ju äntligen vinna senast. Har gjort några galna lopp utan bakskorna. Nu blir jag inte riktigt klok dock då det står i travrondsintervjun "att han går barfota igen" som om han skulle ha gjort det även senast, står inte i programmet. Hur som så är det med den balansen han matchar dessa bäst och så ska nu bli. Han var dramatiskt mycket bättre senast och vann ett lopp med 500000:- i första pris till skillnad från stora stallskriket här Rakas som iofs såg jäkligt fin ut men vann ett ruggigt överpacat lopp med 100000:- till vinnaren. Tycker strecken väger lite väl mycket till Rakas fördel när man jämför dessa som har jämngoda chanser som jag ser det.
2) Avdelning 5 är ju ett garderingslopp och jag håller inte alls med strecklistan om att 13 Ladys Photo ska vara sistarankad. hästen var för tre starter sedan ute i ett rikstotolopp stängt vid 1000000:- och klättrade då i ryggar till slut på 13,9 medeldistans efter invändigt lopp, såg klart fin ut då. Sedan oplacerad i Norge och dödensvinst senast i två lopp som inte finns i arkivet tyvärr men denna märr är van betydligt hårdare motstånd och hon gick hyfsat på rikstoton redan 2009. Verkar nu på gång igen efter ett minder bra fjolår. Man kunde dock önska att Magnus Jakobsson skulle ha mer "Cojones" när han kör, han är kanske den mest defensiva kusk vi har i landet, men det är ett lågklassigt gäng där det säkert blir en del galopper och kan öppna upp sig tom för Magnus. Ladys Photo står helt perfekt inne och är i god form. Anmärkningsvärt hur dåligt de flesta på startvolten står inne på pengar och tid här och för mig är hon given som garderingsstreck på V75 och blir utgång på ett tvillingspel oxå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|