Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-16, 21:05   #27
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-07-17 Thomas Bjørn - Darren Clarke (British Open)



Datum: 2011-07-17
Tid: 09:00
Sport: Golf
Land: Internationell
Liga: British Open
Match: Thomas Bjørn - Darren Clarke
Period: Annat

Spel: Darren Clarke ML
Insats: 1.00
Odds: 1.952
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Gillar verkligen Darren Clarkes chanser att halla Bjorn bakom sig med nagot slags marginal. Bada ar gamla ravar i gamet men vi far nog anda halla Clarke som nagot mer erfaren. Infor denna sasongen har Clarke varit hemma i Nordirland betydligt mer och spelat manga, manga rundor pa Portrush. Att Clarke lar trivas battre pa Links-banor ar det inget snack om.

Clarke ar i ensam ledning med -5 och har 68/68/69 vilket ar en fantastiskt fin resultatsrad. Bjorn ar delad 3:a pa -2 efter 65/72/71. Forsta rundan gjorde Bjorn ett riktigt bra insats men i takt med att vadret har forsamrats har aven hans resultat gjort det. Imorgon sags det att det ska blasa ordentligt, eventuellt aven regn, och da ar Clarke helt klart battre utrustad.

Ser vi till dagens runda (da vaderforhallanden varit liknande till det som forutspas for morgondagen) sa traffade Clarke 16 greens in regulation (totalt 39 over de tre dagarna) mot Bjorns 8 (31 totalt). Sadan statistik lar bli avgorande imorgon - det har dagens resultat visat.

Bjorn kom till turneringen som backup (fick veta att han skulle spela mindre an en vecka innan start) och jag vet inte om han riktigt kommer orka mentalt. Clarke har annu inte nagon major-titel men mycket annat i bagaget. Jag tror att Johnson och Fowler kan utmana Clarke om titeln men som han sa stabilt som han spelar nu lar vi fa se annu en runda under 70 och det tror jag inte Bjorn orkar med. Varderar denna till 55-45 i Clarkes fordel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat