Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap
rico, vill inte tjafsa för mycket men om du tycker att din första rad...
"Det är ju en klassiker att sjukskriva sig på semestern och spara en semestervecka till vinterresan"
...är en "arbetstagares rättighet"  som du vill upplysa om, DÅ är det rätt skönt att du har flyttat ut från Sverige 
|
att du ens orkar......
Vi snackade om Bolts situation i tråden och alla andra unga knegares situations
när de blir sjuka på semestern.
Allt var lugnt ända tills du skulle leka självutnämnd sheriff. Då du uppenbarligen har nåt genetisk i dej att visapå att du minsann är en duktig moralsk väktare.
Om jag nu är sjukanmäler mig på semestern är det en grej mellan mej och min arbetsgivare då han pyntar för de första två sjukveckorna, har inget med högt skattetryck att göra.
Japp, jag har lämnat sverige mest grund av typer som du, allt fler högutbildade vettiga svenskar gör likadant. Lycka till med dina skatteinbetalningar! Ett tips, lägg krutet på herrarna i slips som sitter i ledande positioner. Där snackar vi om tveksam skattemoral. Vanliga svenska knegare sköter sig bra och ska ha en stor jävla ryggdunk, dom flesta fifflar lite med skatten men det påverkar obetydligt i jämförelse med de i toppen som fifflar bort riktigt höga belopp.
Ha det gott i värmen! Im out!
Bolt taking over!