Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-23, 23:39   #390
Badass
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

2011-07-23 Nettan Palema - Roxa Sisu (Trav)

Datum: 2011-07-23
Tid: 17:12
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Nettan Palema - Roxa Sisu
Period: Annat

Spel: Roxa Sisu H2H
Insats: 4
Odds: 2.55
Bolag: Expekt

Motivering:
H2H/Axevalla Lopp 10/Spelstopp 17:12/Expekt

Nettan Palema - Roxa Sisu

Här spelas utan att tveka Roxa Sisu, 4 units till 2.55 på Expekt - spelbar ned till runt 2.15!

Spelas på att jag anser att Nettan Palema är överskattad här - har iofs bästa läget men är även den mest orutinerade märren här. Har enbart startat 12 gånger och har enbart ställts på prov mot de bästa i en start - då slog hon visserligen en nedtränad Tamla Celeber från en drömlöpning i tredje inner!

Hon var en medioker häst innan hon kom till Svanstedt och har tjänat nästan alla sina pengar i år - flera av motståndarna och särskilt då Roxa Sisu har minst en säsong ytterligare, bland de bästa... Detta är något som sätter sig i psyket på hästarna - starka och rejäla hästar som är vana att möta de bästa tar åt sig dessa duster och blir än hårdare... Nettan Palema har inte dessa lopp innanför västen - eller blusen i detta fall!

Därifrån, med tanke på Tamlas upplägg inför loppet senast och hur hon kom till spets (hård öppning), kan många slå henne! Överdriv verkligen inte denna vinst då Tamla Celeber som sagt var nedtränad och Walmann själv säger tom att han gjorde fel i upplägget utav Tamlas schema, inför det loppet... Hon saknade helt enkelt lopp i kroppen...

Det finns endast två klara scenarion som gör att jag ser att Nettan Palema skall vinna denna H2H och de är:

1. Att Åke släpper ledningen och att Roxa Sisu får ett sämre lopp utvändigt i andraspår, allt för lång bak i fältet - detta är det smarta valet av Åke! MEN, då sitter Nettan ändå invändigt och skall få luckan och det är inte säkert - väldigt lätt hänt att hon blir tillbakadragen utav den anledningen att ledarinnan av loppet, blivit trött utav tryck från någon av de bättre och starkare hästarna!

2. Att Roxa Sisu galopperar - antingen från start eller under loppet! Hon har visserligen ingen otroligt uppseendeväckande galopprocent men har ändock galopperat 6/20...

Svarar Åke spets så blir denne sönderpressad i ledningen utav antingen Canaka B.F eller Tamla Celeber.

Jag tror dock inte att vinnarskallen Åke Svanstedt släpper spets och därmed initiativet i loppet, trots att han borde lärt sig från senaste loppet att hennes resurser ligger främst i spurten/speeden! Han kommer svara spets och köra där, därmed anser jag henne rökt i spurten! Varken Veijo bakom Canaka B.F eller Örjan bakom Tamla Celeber kommer låta henne sitta i orubbat bo - ALDRIG!

Därmed kommer en mycket mer härdad och tuff häst som Roxa Sisu är att lätt avväpna Nettan Palema över upploppet - även om det krävs ett troligt lopp i andraspår...

Hade det inte varit för Roxa Sisus galopper så skulle jag taxera dessa hästars chanser till 50/50!

Detta känns som ett riktigt bra odds!

Lycka till, om någon följer...!

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-07-23 klockan 23:42.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat