Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-24, 18:29   #8
Grnvit

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Bet24 har släppt odds på Player-points i Elitserien. Alltså hur många poäng de kommer göra under säsongen (mål & assister). Säsongsspel är ingen höjdare enligt mig, spel ska gå snabbt och smärtfritt!, samt att det är jobbigt att låsa pengar under så lång tid (även fast det inte rör sig om stora summor..). Men jag är tvungen att lägga några i alla fall.

Jag förutsätter att endast poäng under grundserien räknas. Jag har skickat mail och väntar på svar, men jag är 90 % säker på att det bara gäller grundserien, om slutspelet ingår så är det en stor bonus.

2011-03-06 19:00ElitserienO. Möller (SAIK) vs ÖVER 33.5 POäNG FT 150 1.850

Jag har fått tankar av en, enligt mig, väldigt kompetent man som kan sitt Skellefteå AIK utantill. Jag vet att ni inte gillar enögda supportrar, men varje person har en professionell och oprofessionell sida, det är i sådana här sammanhang som man får ta fram sin professionella sida och vara opartisk.
Jag väljer att citera denne vad denne kära skellefte-älskare!

"Jag har inte sett Möller mer än JVM och för mig kändes det som en värvning av en duktig junior inledningsvis, typ... men har sedan dess hört ganska mycket om honom och av det jag har hört är han en ganska komplett spelartyp. Assisterande lagkapten i Monarchs och en hårt arbetande spelare över hela banan, med bra fart och ett vasst skott. Inte playmakerskills nog för NHL men bättre playmaker än Lehtonen. Så, för att jämföra med Lehtonen så är han en mer komplett spelare över lag men en något sämre avslutare. "
"Han kommer sannolikt att spela i förstakedjan. Med vilka beror på vem Skellefteå värvar in på sista forwardsplatsen. Jag tror att Skellefteå satsar på att låta Goren centra. Han är duktig tekare, stark och duktig framför mål. Sen låter man Möller och en fartig kreatör styra spel, en Pesonen-typ. Jag tror att Goren spelar i första för man känner att man blir lite lätta med Möller och en playmaker. Sen är det så att Söderström - Forsell - Ericsson var sagolika i slutspelet förra säsongen så det ska mycket till att bryta den enheten."

Det som talar emot hans poängproduktion är att han spelat i Amerika de 5 senaste säsongerna. Ishockeyrinkarna är mindre i Amerika jämfört med Elitserien, vilket kan göra att det kan ta en tid innan Möller vänjer sig vid de stora rinkarna. Dock så säger min gode skellefteå-vän att Möller har en bra fart, och det kommer betyda mycket nu när han spelar på de stora rinkarna i Elitserien.

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2011-07-24 klockan 18:51.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat