Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-25, 13:54   #33
mape
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

det här har jag funderat på under en ganska lång tid. Varför jag började fundera var kring att spela dubbelsystem och rent matematiskt tyckte jag att systemen borde vara mer vinstgivande.

säg att vi spelar tre singlar

A 2.00 ggr * insats
B 2.00 ggr * insats
C 2.00 ggr * insats

Detta ger en vinst:

0 vinnande spel = -3 insatser
1 vinnande spel = -1 insats
2 vinnande spel = +1 insats
3 vinnande spel = +3 insatser

Spelar man detta i dubbelsystem

A 2.00 ggr * B 2.00 ggr * insats
A 2.00 ggr * C 2.00 ggr * insats
B 2.00 ggr * C 2.00 ggr * insats

Ger det detta i vinst:

0 vinnande spel = -3 insatser
1 vinnande spel = -3 insats
2 vinnande spel = +1 insats
3 vinnande spel = +12 insatser

Alltså vad som skiljer dessa två sätt att spela dessa matcher är alltså resultatet vid 1 vinnande spel och 3 vinnande spel. Har blir det tydligt att variansen kommer öka. Dock, är man en vinnande spelare, kommer man detta ge dig en större vinst, än om du skulle lira dessa som singlar. Alltså, jag anser att det är större chans för mig att sätta alla tre matcherna, än vad det är att sätta bara en match. Det finns dock problem...

Alla spel man lägger måste alltid ha värde. Dessa värden kan skilja sig ganska kraftigt åt på flera bolag, och då är det väldigt svårt, för att inte säga omöjligt att hitta tre spel med högst odds på samma bolag.

Alla spel man lägger bör även ligga på samma värde, dvs att man skulle lägga samma antal units eller procent på spelen. detta är också ganska omöjligt att hitta, då också på samma bolag. Är det olika värden, kommer då också variansen öka.

Dock är min egen erfarenhet att den lilla marginalen extra man kan få i odds i de flesta fall mellan spelen på olika bolag, räddas upp av den större vinsten man får genom att komba. Jag använder mig av denna typ av spel, som ofta fås genom olika betalsajter eller bloggar, där man kan förstå att det är värde, men inte hur stort, och själv sätter man då samma värde på alla spel. Jag började att föra in dessa spel, men vart för mycket jobb, dock har jag kvar spreaden där det finns exemplel på hur det kan se ut. dock går det inte att dra några slutsatser än av detta. http://www.spreadsheet.se/mape2011system

Senast redigerad av mape den 2011-07-25 klockan 13:56.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat