Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-25, 21:22   #22
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Jag gjorde en fet tabbe tydligen.

På Eurosport står det Frankfurt - St Pauli, och vi alla vet att frankfurt har hemmaplan.
Alla matcher jag någonsin sett så har alltid hemmalaget börjat matchen från vänster planhalva sett från våra ögon. Sätter igång tvn vid minut 10:00 ungefär och tycker att laget i svart/vitt dvs de som har målvakten i vänster planhalva verkligen har matchen i handen och väldigt många chanser. Vid 20e minuten ungefär bestämmer jag mig för att gå in live då enligt mig så kommer de göra mål när som helst då de dessutom haft några hörnor.

Spelar på Nordicbet till 1.95 som var marknadshögst då jämfört med alla andra.
Efter ca 20minuter gör laget i svartvitt mål och jag blir glad. Kommentatorerna säger St pauli 1-0. Jag tänker WTF kan inte stämma.
Men tydligen jo, hur fan kan hemmalaget börja matchen från höger planhalva och attacka vänster? Ska vara tvärtom. Har alltid varit tvärtom och kommer alltid vara tvärtom. Hemmalag börjar alltid på vänster planhalva och attackerar höger. Alla matcher på tv sänds så. Man sätter inte kameran på fel sida och förbryllar tittare. Jävla idioter!

Hade jag vetat att frankfurt var laget i rött hade jag aldrig rört matchen då enligt mig var de underlägsna från minut 10.

Jag fattar ingenting.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat