Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-09, 10:28   #5
peejay
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn Visa inlägg
Förstår inte varför man ska flatbetta, tror man mycket på en match satsar man mer tror man mindre på en match satsar man mindre.

Helt klart bäst imo, då kan man gå plus även när man förlorar fler spel än man vinner, så länge höginsatserna sitter...
Detsamma går ju att applicera på flatbets också och även till din nackdel med varierande insats.

Säg att du lägger 3 spel á 100kr till 3.15 och du sätter 1/3, plus 15kr
Sen har du av någon anledning fått för dig att att ett av dessa spel är mindre värt än de andra två, alltså satsar du 2*110kr och ett spel för 80kr. Sitter då endast ditt lägre spel så går du minus 48kr.

Detta är endast ett exempel och självklart kan man ju vrida och vända det till respektives fördel och nackdel, jag ville visa att det är för enkelt att bara tänka; "då kan man gå plus även när man förlorar fler spel än man vinner"

Vad jag vill trycka på är att ett värdespel alltid är ett värdespel och således bör du alltid spela flatbet (kan även likställas med maxbet inom unit-världen) eftersom att du då kommer att plussa mest i längden. Men precis som Grovbenstomme säger så kan det vara vettigt att ha en bra rulle då.

Sen har jag inte satt mig in särskilt väl i Kellys strategi, men om någon här spelar efter den metoden så tar jag gärna del av era tankar.
peejay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat