Citat:
Ursprungligen postat av trilion
bara att hålla med.
startade ju tråden för synpunkter och diskussioner :( inte för vad du spelat :( nu blir jag förvirrad...
|
Ber om ursäkt trilion och performance. Givetvis ska jag försöka motivera valen men jag är rädd att jag kanske skrämmer bort någon från matcherna.
Hur som helst:
Träningsspelet för
Rangers har under sommaren gått halvknackigt men man har iaf avslutat med 2 vinster mot Nordirländska Linfield (4-1) och engelska förra Premier League-laget Blackpool (2-0).
Första matchen i ligan i lördags slutade med besvikelse efter ett rättvist 1-1-resultat hemma mot Hearts där hemmapubliken började sjunga ironiska nid-ramsor redan efter 8 minuter och detta säger lite om vilka förväntningar fansen har på laget. Detta är väl egentligen den största anledningen till varför jag tror Rangers kommer vinna imorgon. Något annat resultat kommer inte tolereras.
Laget bör vara bättre än Malmö och oddset 1.45 ser jag som något som inte bör missas (och definitivt inte 1.50 för dom som spelat det). Jag tycker att laget ser ungefär jämnstarkt ut jämfört med förra säsongen.
Twente är ett bra lag, dom bör vara bättre än Vaslui men jag ser ändå ett par varningssignaler.
Twente förlorade sin hemmaplan i en läktarkatastrof för ett par veckor sedan där ena kortsidan rasade ihop. Därför spelar man denna match på en något mer neutral plan i Arnhem, Holland.
Vaslui är en väldigt ung klubb men som gått starkt framåt på sistonde.
Vasluis tränare menar att matchen på tisdag är den viktigaste i klubbens historia och säger att dom ska göra allt i sin makt för att undvika att upprepa helgens förlust mot Rapid Bukarest. För Twentes fördel så har man imponerat i träningsspelet och har vunnit mot bland annat Galatasaray (1-0), Fenerbahçe (4-3) och Gent (3-1). Förra året lyckades man bland annat göra 2 mål på Inter (2-2) i CL-gruppspelet och det säger lite om lagets möjliga kvalitet.
Jag spelade matchen till 1.40 men jag börjar ändå tro att oddset kanske är rätt och att det inte finns så mycket värde att hämta. Jag tror och hoppas att Twente kommer vinna men det känns inte alls stensäkert längre. Inte meningen att skrämma bort någon men jag kommer svettas imorgon iaf