Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-09, 10:52   #6
GruGloG
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 42

GruGloG - Starcaft 2
Stats: 7 - 5 - 0
ROI: 124.91%
Vinstprocent: 58.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av peejay Visa inlägg
Detsamma går ju att applicera på flatbets också och även till din nackdel med varierande insats.

Säg att du lägger 3 spel á 100kr till 3.15 och du sätter 1/3, plus 15kr
Sen har du av någon anledning fått för dig att att ett av dessa spel är mindre värt än de andra två, alltså satsar du 2*110kr och ett spel för 80kr. Sitter då endast ditt lägre spel så går du minus 48kr.

Detta är endast ett exempel och självklart kan man ju vrida och vända det till respektives fördel och nackdel, jag ville visa att det är för enkelt att bara tänka; "då kan man gå plus även när man förlorar fler spel än man vinner"

Vad jag vill trycka på är att ett värdespel alltid är ett värdespel och således bör du alltid spela flatbet (kan även likställas med maxbet inom unit-världen) eftersom att du då kommer att plussa mest i längden. Men precis som Grovbenstomme säger så kan det vara vettigt att ha en bra rulle då.

Sen har jag inte satt mig in särskilt väl i Kellys strategi, men om någon här spelar efter den metoden så tar jag gärna del av era tankar.
Ett lite för godtyckligt resonemang här imo, någon annan kan ju lika gärna argumentera för att "om man lägger tre spel á 100 kr till 1.90 och sätter 2/3 med flatbet så går man plus 80 kronor. Om man sedan värderar ett av spelen som lite sämre och bara lägger 50 kronor på det förlorande så har man helt plötsligt gått plus 130 kronor."

Ett värdespel är alltid ett värdespel javisst, men det är ganska självklart för mig att vissa spel värderas som svagare än andra och därför inte bör spelas lika starkt. Det gäller ju att vara någorlunda skicklig på att värdera sina spel, men för mig är detta en del av bettingens tjusning.
GruGloG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat