Citat:
Ursprungligen postat av KP
Är inte det ett rätt bra tecken på ett överspel? Två offensivt bra lag i svaga ligor där de knappt får anfall på sig. Backlinjen är inte av samma kaliper som anfallslinjen samt att backarna brukar ligga högre upp i plan än annars. Enligt mig är det ett givet överspel i den här typen av matchups. Anledningen till att i de i deras statistik släppt in få mål är just för att de mött runklag som inte gått fram. Dessutom kan man inte glömma 10-0 vinsten över Bangor.
Avvaktar spel dock då över fortsätter att stiga.
|
Dinamos coach snackar på presskonferensen innan matchen att de inte har hittat en match att scouta där HJK spelar försvarsspel så antar att han menar att de mött runklag som du uttrycker det
Honestly, it was difficult to find a match in HJK which actually defended, but in spite of respect for - we believe in ourselves and our own quality. -
Jurcic believes that HJK play only football know how to play - offensively - It's hard to change tactics overnight. It's nice to be a champion of Finland, but it brings problems, because they are taught to dominate, so we have something we do.
Överspelet ligger över 2.20 nu så lär finnas lite värde där. Tog HJK +0 till 2.10 då jag tycker HJK ska ha åtminstonde 50/50 hemma på konstgräset men jag tror också att Dinamo får med sig ett bortamål.