Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Solvalla 27/7
Dessa bedömer jag efter en längre stunds betänketid som dagens bästa:
V64-1 Victory Hill/Viking S.S. 1,60 Exp
-Startsnabb och passande distans idag, spets och släpp eller tryck för rygg ledaren. Normalt nollad senast mot överheten på Årjäng där han togs lugnt efter omständigheterna och tillbaka i rätt omgivning här. VSS var riktigt bra senast i dödens på Device, men kombinationen bakspår, tufft motstånd (både kuskar och häst) och notoriskt dålig kusk bäddar för en dålig resa här.
V64-4 Pronto Ribb/V.N. Rasmus 2,30 Exp
-Står på 20 tillägg men spår 10 för Rasmus gör att de i praktiken hamnar på lika start, vilket direkt motiverar spel på odds över 2,00. Rasmus är dessutom lite missgynnad av distansen här och inte lika travsäker som PR. PR har lite tätt mellan starterna men gjorde inte mycket själv i förra loppet och har normalt sett hämtat sig till detta.
Speciellt Pronto Ribb är ett tänkbart maxspel här då alla faktorer är starka och oddset högt. Spelas dock i parlay till oddset 3,68. 1u
V64-5 Opus Lavec P 3,75 Exp
-10/25 galopp men felfria har nästan alla slutat i seger. Mycket hårt motstånd idag gör att det ändå är långsökt att hålla hela vägen till seger felfri. Stort kuskplus! 1u
|
Tror i förlängningen att du skall vara försiktig med Parlays - har själv spelat detta i flera år och jag förstod till slut att det var pga av Parlays som jag ständigt förlorade...
Är fortfarande, ibland, sugen på att spela dessa men har hittils lyckas hålla mig - spelar då hellre på en outsider... Behöver inte en så hög hitrate då - lika som för Parlays men enbart ett spel som måste sitta!
Vet även många gånger jag satt ett av spelen i en Parlay och så ser man provstart och/eller värmning och ser att den andra hästdjäveln man spelat är oxtokig och totalt omöjlig att få i väg i trav - då satt man där med redan en fin H2H inne till över 2 gånger fläsket och visste redan innan start att jag kommer inte få ett skit för det första spelet! Enda man kunde hoppas på var strykning!
/Badass