Citat:
Ursprungligen postat av DrD
..."Usch ser omöjligt svårt ut på förhand... fast med Jackpot så skall man väl bara vara glad för denna utmaning, blir nog bra pröjs för den som hittar rätt!
Fråga till Stekel:
Du skrev "Extra viktigt att vänta på värmningarna här innan man lämnar in!"...
Hur gör du för att bäst lösa ett sådant problem... är du "alltid" på plats, vilket ju är helt överlägset och naturligtvis det helt bästa... men kanske inte genomförbart.
Blir det ATG Live med Anders Ekbergs värmningsöga... tycker att han ordbajsar rätt mkt, har säkert hästöga...bor ju på landets travbanor, men tveksamt spelöga, men det är ju en annan sak...
TV4s direktsändningar brukar ju "låna" Molles värmningsöga... men där får man inte ut så mkt... nån enstaka häst per lopp... killen är visst "luckrädd" och lirar aldrig, men som sagt... en helt annan sak, men visst gör man bedömningarna lite annorlunda som lirare.
T.ex. Aftonbladet har ju Live-bevakning via webben där t.ex. Nisse Larsson kan ha rätt vettiga tankegångar ibland....
Sen finns det ju en mängd dyrnummer att ringa, men som jag skippar...
Vad säger ett Orakel som Travscouten Stekel, skall bli intressant att se din lösning!
|
Ja alltså även om värmningsögat såklart blir bättre med tiden så är det nog långt ifrån bra, jag ser väl stora plus och minus men viktiga nyanser där emellan går nog över huvudet på mig är jag rädd. Dessutom är det är ju faktiskt rätt sällan man är på plats och då har man ju inte så mycket annat än killarna på liven. Ekberg har som du säger hästöga men han brukar rabbla en massa och han verkar inte riktigt koppla samman det med spelbiten på det sätt som jag tycker han borde. Sällan några "streckad på 6% i nuläget och klart intressant på det med tanke på hur fin han ser ut för dagen". Widman är ju helt överlägsen på den biten däremot och när han plussar extra för någon så är han sällan ute och cyklar. Molle är också bra men han är också väl kortfattad och drar sällan paralleller till spelvärde etc. Att han är så kort beror nog mest på att han får väldigt lite sändningstid.
En sak jag tycker man ska tänka på är att lyssna noga på hur påläst värmningskillen verkar på hästen som värmer. Säger han att någon värmer dåligt men bra för att vara just den hästen så sitter han förmodligen inte och gissar. Och en dålig värmning på en häst som alltid värmer dåligt säger ju just ingenting. Däremot en riktigt fin värmning på en häst som brukar vara halvdan brukar vara kanoninfo.
Aftonbladets referat har jag ströläst nån gång, men jag ser det som långsökt att unga killar som dem (och mig själv för den delen som sagt) har öga som är något att ha. Vill minnas att de är enormt vaga i sina kommentarer också, typ "Åke ute och värmer nu, ser bra ut...". Har de där killarna ens betalt?
Betalnumren har jag ingen åsikt om, aldrig nyttjat.
Det här med värmningar är ju ett komplement till all övrig analys du gör inför loppet, men jag tror bestämt att det lönar sig att spika kanonvärmningar. Tänk dig själv, när 90%+ av spelarna har lämnat in sina kuponger så får resten info om en kanonvärmning på en oddsare. Många av dessa kanske lägger till den i systemet men du spikar. Vem står med 7 rätt om den går in och resten av omgången blir halvsvår/svår och, desto viktigare, hur många står där med dig?
Orakel säger du, ja det lät inte så dumt om du nu inte var på det ironiska humöret.
Det här blev ganska långt och lite off topic menmen...