Hej!
Trevligt att se intressen i PSG

Eftersom jag har följt Paris de senaste 25år är det kanske lite svårt att vara 100% objektiv och jag kommer inte att lira så ofta deras matcher. Men jag kan lägga till lite kommentar:
Som sagt, Qatars pengar har kommit i kassan och Paris har köpt 7 bra spelare. Pastore är kanske på väg och alla är överens om att Paris har allt som behövs för att vara bäst i Ligue 1. Frågorna är När och Hur?
Med så många nya spelare i laget kan behöva lite tid innan det finns osmos.
Tränaren Antoine Kombouaré kommer att behöva hitta den rätt organisation ... och att kommer överens med Leonardos idéer.
Träning matcherna har varit svårt att bedöma, som ofta. Matcherna mot Sion, Benfica och Anderlecht skrämde mig lite (7 mål släpptes in). Men de två 45' matcherna mot Innsbruck (1-0) och AS Roma (3-0) var väldigt bra. Så....
Lorient har som sagt tappat Gameiro, sin bästa spelare. Men Christian Gourcuff är kvar och han är (den) en av dem bästa tränare i Ligan. Även om Lorient förlora sina bästa spelare varje år, lyckas han ändå att hålla samma spel filosofi: en tekniskt, snabbt 4-4-2.
Dessutom har Lorient varit ett tufft lag för PSG de senaste år. Vi har inte vunnit mot de dem senaste 4 matcher:
http://www.soccerway.com/matches/201...728/head2head/
Hoppas så klart för en seger
Edit: Under helgen spelas Emirate Cup. PSG möter Boca Juniors och New York Red Bulls.