Efter en liten paus nu i uppehållet för dom lägre serierna är jag nu tillbaka för att förhoppningsvis göra en bättre höstsäsong än den lite misslyckade vårsäsongen. Börjar med en medelbet i div 2.
Ogiltigt spel-ID: 452097
Serieledande Eskilstuna City tar emot Värmdö hemma på Tunavallen ikväll. Ett Värmdö som ligger på kvalplats ner till div 3.
City har imponerat så här långt i år, tränare Daniel Wiklund (fd åtvidaberg) har fått mycket bra ordning på den talangfulla truppen. Man är ett spelskickligt lag med en tydlig spelidé. Hemma på tunavallen är man än så länge i år obesegrat, vilket bevisar att laget trivs hemma på konstgräset.
City genrepade mot Västerås IK som ligger i mitten på Div 2 Norra Svealand och man vann med hela 5-2, efter att ha haft en ledning med hela 5-1 i halvtid.
City är ett mycket bättre lag i grunden än Värmdö och jag har svårt att se bortalaget kunna störa City hemma på konstgräset ikväll.
Förväntar mig full fart framåt från Citys sida redan från start och synar Victor Chandlers utstick på halvtidsoddset, 1.833.
12bet och dafabet har 1.52 och Bet365 ligger på 1.62. Betsafe har 1.55 på HT/FT och Bet365 1.73. Så VCs odds känns som ett fint utstick.