| 2011-08-04 19:00 | SM-Final | Vinnare Allsvenskan 2011 Rospiggarna |
. |
FT |
4 |
1.900 |
Det var en jävla grabb och vad flitig i tråden nu då.

Allvarligt talat,det här spelat har jag gått och sneglat på varje gång det har funnits tillgängligt hos Unibet.Nu gjorde jag slag i saken,och det är nästintill maxspel som gäller.
Lite motiveringar varför;
Om nu Dackarna trillar ur iår,kommer naturligtvis Andreas Jonson vara väldigt sugen att köra för sitt "hemmalag" Rospiggarna i elitserien nästa år.Han har hus och familj i Roslagen.Dessutom har han ju redan iår "hittat hem" med sina bejublade styrningar för Piggarna i allsvenskan som gästförare.Lagets andra två stjärnor Simon Gustafsson och Kim Nilsson blir båda 22 nästa år och faller således för juniorstrecket,och blir seniorer.Detta betyder att dom inte längre har någon kvoterad juniorplats i elitserien.Dom vet alltså att om bara de sköter sina kort rätt i Rospiggarna iår,finns möjligheten att få köra elitserien i Hallstavik nästkommande säsong.Det är återigen ett jävla tryck i Roslagen kring speedwayen,fina publiksiffror och allmänt uppåt.Har ändå tvekat med att lägga spelet eftersom jag inte vetat om Rospiggarna verkligen vill gå upp i eliten,med tanke på succen i Allsvenskan.Fina publiksiffror och relativt billiga förarutgifter.Men efter att ha läst följande blogginlägg av lagledare Mikael Teurnberg,tvivlar jag inte längre.
http://norrteljetidning.se/lasarnytt...ngId=19.614286