Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Solvalla 10/8
Två maxspel idag, oddsen känns riktigt fina!
V64-2 Pronto Ribb V 4,50 b365
-3/9 på distansen och 9/33 totalt, bra läge, och sällan har jag sett en så odelat positiv kommentar från tränaren. 3u
V64-6 Jitanes V 6,50 b365
-Helfin och överlägsen på jättetid på Årjäng senast (visserligen inget värre motstånd men ändå) och det märktes på tränaren i intervjun att det var något alldeles extra lovande. Hårt motstånd idag men de är inte speciellt travsäkra och nerstruken ett spår nu underlättar för position. 3u
|
Kollade faktiskt alldeles nyss på Pronto Ribb i en H2H mot Powee E. Tyckte först att Pronto Ribb skulle ha bra chans till 2.20, men sedan kollade jag lopparkivet och blev osäker - två omotiverade galopper på Pronto - visserligen smetig och svårbemästrad bana ena gången och sedan hade han stressiga spår 1 i det andra loppet, men oroväckande. Avslutade bra i den senaste starten...
Powee E. tyckte jag skulle bli en munsbit först men sedan kollade jag de två senaste loppen och såg att vid vinsten vinner han på 12.0 auto kort, i princip okörd, från andra ytter - mycket bra prestation...
Senast tyckte jag att han var dålig när jag såg honom i startlistan men när jag såg loppet igen nyss så såg jag att han låg på ganska mycket i rygg på ledaren, sedan var det medeldistans - han är en sprinter och till sist så var det ett stenhårt gäng... Så ursäktad!
Tror att han lätt tar ledningen här - kan inte se vem som skulle ta den annars och sedan länsar undan lätt i ledningen...
Fasiken, nu blev jag osäker...
/Badass