| 2011-08-11 20:45 | Träningsmatch | A.Bilbao vs R.Valladolid |
1 |
FT |
8 |
2.100 |
Dagens spel.
Träningsmatch på neutral mark. Otroligt fint odds på Billbao som finns kvar på NB. Valladolid är ett lag som spelar i divisionen under den högsta, Primeran. Det som lockar mig till detta spel är att Bilbao kommer med en riktigt bra trupp till denna match. Samtidigt har de en Europa League match om en vecka och jag tror att Bielse vill spela ett riktigt starkt lag idag och för att få ett bra genrep inför Europa League matchen.
Känns som Bilbao kommer ta denna matchen på större allvar än Valladolid samtidigt som de kommer med en riktigt bra trupp på 16 man. De kommer sakna Llorente, deras stora anfallsstjärna men jag tror ändå att de kommer vara så pass dominanta att de kan peta in några bollar även utan Llorente.
Bilbaos trupp: Iraizoz, Raul, De Marcos, San José, Amorebieta, Aurtenetxe, Gurpegi, Iturraspe, Ander Herrera, Muniain, Toquero, Gabilondo, Ramalho, Ruiz de Galarreta, David Lopez eta Susaeta.
Valladolid tar med en större trupp, de har även ett par spelare borta pga skador. Tror även att de kommer lufta betydligt fler spelare än Bilbao, vilket bör gynna Bilbao.