Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-11, 23:20   #41
dgothe

dgothes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Detta var Frölundas första match och som jag sa var motståndet ingen vettig värdemätare. Frölundas Powerplay (som har strulat i flera år) var väldigt bra och effektivt, men det är svårt att sätta i perspektiv baserat på motståndet.

Freddan (Petterson) imponerade.. åkte mycket skridskor, fysisk i sitt spel och tog avslut. Han är minst lika bra som innan han stack över för att testa i Atlanta (där han också fick bra kritik under pre-season, men petades till förmån för veteraner som inte hade gått igenom waivers enl. vad jag läste i AJC).. Även Kahnberg såg riktigt glad ut över att vara tillbaka i Göteborg under en annan coach and Ulf Dahlen.. borta var dump n chase hockeyn som tvingade ner Kahnberg bakom kassen och in i hörnen, och istället fick han föra in pucken och utmana..

Joel Lundqvist däremot såg seg ut.. märktes att han inte riktigt var igång ännu.. ovanligt långsam på skridskorna och inte riktigt puckhuvudet på axlarna.

Mathis Olimb var bra när han hade pucken men visade inget intresse utan den. Koivisto gjorde mål, men syntes knappt i övrigt. Umicevic var förvånansvärt bra dock; slog en del riktigt fina mackor (varav en möjliggjorde första målet). Spelade ut sin storlek och visade att han vill vara med och slåss om en plats.

Backarna fick inget riktigt test kändes det som, då Berlin knappt hade pucken. I slutet var det väl några möjligheter men då var det ingen som direkt utmärkte sig. Möjligtvis den nye Fredrik Eriksson som gjorde en del bra defensiva ingrepp.

Fernström i kassen blev aldrig riktigt testad. Kände att han verkade lite disträ och hade man mött ett bättre lag hade det blivit en del bakåt.

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+10)
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat