Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-12, 23:21   #15
Nordik

Nordiks avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1330

La baguette - Football
Stats: 16 - 15 - 2
ROI: 100.45%
Vinstprocent: 51.61%

Standard

I Helgen har jag valt två spel.

Den första gäller matchen Rennes - Paris SG. Rennes har vunnit enkelt med 5-1 mot nedkommande lag Dijon i första omgången. De är i bra form, delvis pga Europa League kval. De vann dem sista 4 matcher med 5-1 2-0 5-2 2-1. Pitroipa som kom från Hamburg har visat fin spel i anfall.
I början av de senaste säsonger har Rennes varit i outsider rollen för titeln men har torskat varje år vid mars månad. Mot Paris lyckas Rennes väldigt bra, ofta med korta seger:

Snabb titt på historiken, det låter inte bra för Paris

Rennes kommer dock med stark självförtroende inför matchen imorgon....

...och om man har sett Paris match i lördags har de inte fel. Med en förlust på hemmaplan har PSG redan blåst sin "joker" för augusti. Det har varit en tufft vecka i huvudstaden för klubben. Innan första omgång var det som alla s.k. "expert" ville övertyga publiken att PSG skulle vinna alla 38 matcher. Och under veckan gick det tvärtom. Man kunde läsa/höra överallt att spelarna/klubben var nolla, att de kommer att sjunka på varje bortamatch...

Sanningen hittar man nånstans i mellan. Paris har mycket jobb kvar och trycket är enormt, det är säkert, men de kan inte komma tillbaka från Rennes utan poäng. Gameiro, som spelade några minuter mot Chile, är i riktig bra form. Med passning från Nenê eller Bodmer som troligtvis ersätter Hoarau, kommer han att göra mål.
Även om jag går emot statistiken, tror jag att over 2.5 @2.25 är riktig rimligt.

2011-08-13 19:00Ligue 1 OrangeRennes vs Paris St-G ÖVER Ö 2.5 FT 1.6 2.250

Andra matchen är Auxerre - Marseille:
Auxerre förlorade 1-3 bortaplan mot Montpellier förra veckan. De behöver försöka göra något mot Marseille på söndag även om det finns fortfarande många frågetäcken i varje linjer.
Några punkter: Sorin kommer tillbaka i målet, men han är inte 100%. N'Dinga tänker mest på att lämna till Lyon och publiken kommer att heja för Marseille.

På OM sidan, Ayew har inte spelat med landslaget, han har vilat, och Remy är i topp form (görde mål förra veckan och med Frankrike mot Chile)
Jag tror att Marseille kommer att ta hem detta och lira på Marseille gör over 1,5mål @2,25.

2011-08-14 17:00Ligue 1 OrangeAuxerre vs Marseille ÖVER Ö 1.5 FT 3.2 2.250

Result:

Rennes - PSG gick inte in :( 1-1 med några bra räddning. Pitroipa och Gameiro gjorde mål

Senast redigerad av Nordik den 2011-08-14 klockan 19:56.
Nordik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat